Δευτέρα 27 Μαΐου 2019

Δελτίο τύπου | ΟΝΕΙΡΟΠΟΛΟΙ - ΟΤΑΝ ΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΠΗΡΑΝ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ του Volker Weidermann


VOLKER WEIDERMANN

ΟΝΕΙΡΟΠΟΛΟΙ
ΟΤΑΝ ΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΠΗΡΑΝ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ
ΓΕΡΜΑΝΙΑ, 1918



Μετάφραση: ΜΑΡΙΑ ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ



Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Μάιος 2019
Αριθμός σελίδων : 336 ,  Τιμή : 17,00 Ευρώ
ISBN: 978-960-505-364-2


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ
Αυτές τις εκλογές τις είχε χάσει. Και τώρα παρέδιδε την κυβέρνηση. Όλο αυτό ήταν τελικά ένα όνειρο. Αλλά μέσα στο όνειρο είχαν όλοι παλέψει σκληρά, είχαν βάλει τα δυνατά τους, δουλεύοντας πολλές φορές ώς αργά τη νύχτα. Δεν ήταν απλοί ονειροπόλοι, απλοί ονειροπαρμένοι. Ήταν εργάτες του ονείρου.

[...] Έξι μέρες αργότερα ο Ράινερ Μαρία Ρίλκε μαζεύει όλα του τα γράμματα σ' ένα δερμάτινο κασελάκι, όλα τα ημερολόγια των τελευταίων χρόνων, χειρόγραφα κι άλλα γραπτά, και τα κλειδώνει στο γραφείο του. Το κλειδί το εμπιστεύεται στην Ελύα Μαρία Νέβαρ, που τον βοήθησε να πακετάρει τα πράγματά του. Πηγαίνει στον σιδηροδρομικό σταθμό και παίρνει το τρένο με προορισμό την Ελβετία. Δεν θα ξανάρθει ποτέ πια στη Γερμανία.
Δυό φορές μπήκαν οι Λευκοφρουροί στο σπίτι του να ψάξουν. Είχε ξεχάσει να ξεκολλήσει από την πόρτα του μια ανακοίνωση της κυβέρνησης των σοβιέτ, που έλεγε ότι αυτό το διαμέρισμα ήταν υπό την προστασία των συμβουλίων.
Αργότερα, στην Ελβετία, κάνοντας τον απολογισμό της περιόδου, γράφει : « Το 1918, τη στιγμή της κατάρρευσης, η Γερμανία είχε την ευκαιρία να συγκλονίσει, να ντροπιάσει τους πάντες, τον κόσμο όλο, με μια πράξη βαθιάς αλήθειας και μετάνοιας. Τότε ήλπισα, για μια στιγμή ήλπισα...»

ΚΡΙΤΙΚΕΣ
«Μια υπέροχη αφήγηση ενός επεισοδίου κατά το όποιο οι συγγραφείς πήραν την εξουσία και έμοιασε προς στιγμή ότι όλα θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά. [...] Ο Βάι­ντερμαν είναι ευαίσθητος αφηγητής και ένα από τα μεγάλα χαρίσματά του είναι ο τρόπος με τον όποιο συνδέει διάσημους ανθρώπους με συγκεκριμένες ιστορικές στιγμές, δείχνον­τας στη συνέχεια πώς οι αντιδράσεις τους διαμόρφωσαν στο εξής τη ζωή τους. [...] Ξαναζωντανεύει από καιρό ξεχασμένα και φαινομενικά ασήμαντα και αξιοπερίεργα επεισόδια της ιστορίας».
  Caroline Moorhead, The Guardian

«Το βιβλίο αποτελεί εξαίσιο ανάγνωσμα, γε­μάτο εντυπωσιακές εικόνες. Στο τέλος ο ανα­γνώστης νιώθει απογοήτευση που η κυβέρ­νηση του Άισνερ δεν άντεξε, ότι το πείραμα με τους καλλιτέχνες, τους διανοούμενους και τους εργάτες είχε άδοξο τέλος, το όποιο ήρθε επιπλέον και πολύ σύντομα. Και όλο το βιβλίο το διαπερνά η εκ των υστέρων πικρή γνώση μας ότι όλο αυτό θα οδηγήσει στον Χίτλερ, όπως πράγματι συνέβη».
Ed Winters, therevisionist.org.uk

«Ζωντανό, γεμάτο σαρδόνιο χιούμορ, ηθικά διλήμματα και προσωπικά δράματα, οι Ονειροπόλοι βάζουν τον αναγνώστη στην καρδιά του επαναστατημένου πλήθους και αποκαλύπτουν πόσο συναρπαστικό και τρομακτι­κό είναι να βρίσκεται κανείς εκεί».                          
Lucy Hughes-Hallett, New Statesman

«Μια απολύτως συναρπαστική ιστορία για το τί μπορεί να πάει στραβά όταν οι κοινω­νίες καθοδηγούνται από ανθρώπους που το ταλέντο τους είναι ο χειρισμός του λόγου. Όπως σε όλες τις συναρπαστικές ιστορίες, οι κεντρικοί χαρακτήρες, διάσημοι άνδρες, χα­ράσσονται στη μνήμη μας. Ο Βάιντερμαν φι­λοτεχνεί το πορτραίτο τους έπειτα από ενδε­λεχή έρευνα και με λεπτή σχολαστικότητα». 
 The Times

ΣΥΝΕΒΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΚΑΠΟΤΕ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ, μια επανάσταση που έδω­σε στους συγγραφείς την εξουσία; Κι όμως, στην ιστορία υπάρχουν μερικές σύντομες στιγμές όπου όλα μοιάζουν εφικτά... Για μια τέτοια στιγμή γράφει ο Φόλκερ Βάιντερμαν: τη Δημοκρατία των Συμβουλίων του Μονάχου, από τον Νοέμβριο του 1918 μέχρι τον Απρίλιο του 1919. Και το συν­αρπαστικό του χρονογράφημα καθιστά τον αναγνώστη αυτόπτη μάρτυρα της ταραχώδους, φαρσικής και τραγικής περιόδου που συντάραξε το Μόνα­χο, τη Βαυαρία και τη Γερμανία.
Η μαγική όμως στιγμή συνέβη πράγματι μετά το τέλος του Πρώτου Παγ­κοσμίου πολέμου και την εκθρόνιση του Βαυαρού βασιλιά: Ριζοσπαστικός πασιφισμός, άμεση δημοκρατία, κοινωνική δικαιοσύνη, βασίλειο της φαντα­σίας. Στην πρώτη γραμμή του κινήματος για την εγκαθίδρυση ενός σοσια­λιστικού κράτους βρέθηκαν ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Κουρτ Άισνερ, οι συγγραφείς Έρνστ Τόλλερ, Γκούσταφ Λάνταουερ και Έριχ Γκούσταφ Μύζαμ, τους οποίους, άμέσως μετα το πέρας της ευφορίας και της απογοήτευσης που την ακολούθησε, περίμεναν εξοντωτικές ποινές φυλάκι­σης και θανάτου. Στην καταιγιστική αφήγηση, τον λόγο παίρνουν οι ίδιοι οι συμμετέχοντες και μάρτυρες των γεγονότων – ο Τόμας και ο Κλάους Μάνν, ο Ράινερ Μαρία Ρίλκε, ο Βίκτορ Κλέμπερερ, ο Όσκαρ Μαρία Γκραφ, ο Άντολφ Χίτλερ – υφαίνοντας ένα ιστορικό θρίλλερ βασισμένο σε ένα ανεπανάληπτο περιστατικό της γερμανικής ιστορίας. Εξάλλου, το όνειρο της άμεσης δημο­κρατίας και της κοινωνικής δικαιοσύνης που η Δημοκρατία των Σοβιέτ ήθελε να πραγματώσει μας συγκινεί και μας απασχολεί έως σήμερα.
Όπως στο εξαιρετικά επιτυχημένο Οστάνδη 1936. Στέφαν Τσβάιχ και Γιόζεφ Ροτ. Το καλοκαίρι πριν από το σκότος (2014 - Άγρα, 2016), έτσι και σε αυτό το βιβλίο του ο Φόλκερ Βάιντερμαν μεταμορφώνει μια κρίσιμη ιστορική στιγμή σε συγκλονιστική και συγκινη­τική αφήγηση.


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Ο ΦΟΛΚΕΡ ΒΑΙΝΤΕΡΜΑΝ γεννήθηκε στο Ντάρμστατ το 1969. Σπούδασε πο­λιτικές επιστήμες, γερμανική γλώσσα και λογοτεχνία στη Χαϊδελβέργη και στο Βερολίνο. Εργάζεται ως λογο­τεχνικός συντάκτης στο πολιτιστικό τμήμα του περιοδικού Der Spiegel, είναι οικοδεσπότης στην τηλεοπτική εκπομπή «Λογοτεχνικό κουαρτέτο» του γερμανικού καναλιού ZDF και ζει στο Βερολίνο. Το 2009 πήρε το βρα­βείο Kurt Tucholsky για το Βιβλίο των καμένων βιβλίων (Buch der verbrannten Bucher, 2008). Το 2006 δημοσίευσε τη Σύντομη Ιστορία της γερμανικής λογοτεχνίας από το 1945 ώς σήμερα (Lichtjahre. Eine kurze Geschichte der deutschen Literatur von 1945 bis heute), το 2010 το Μαξ Φρις: Η ζωή του, τα βι­βλία του (Max Frisch. Sein Leben, seine Bucher), κ.ά. Το Οστάνδη 1936. Στέφαν Τσβάιχ και Γιόζεφ Ροτ. Το καλοκαίρι πριν από το σκότος, για τη φιλία του Γιόζεφ Ροτ και του Στέφαν Τσβάιχ στην εξορία, παρέμεινε στον κατάλογο με τα μπέστ-σέλλερ του περιοδικού Der Spiegel επί μήνες. Το έργο του έχει με­ταφραστεί σε πολλές γλώσσες.

Δελτίο τύπου | ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΜΑΚΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΙΟ ΜΑΚΡΙΑ της Αλόης Σιδέρη


ΑΛΟΗ ΣΙΔΕΡΗ

ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΜΑΚΡΙΑ
ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΙΟ ΜΑΚΡΙΑ

ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πρόλογος: ΜΑΡΙΑ ΛΑΪΝΑ

Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Μάιος 2019
Αριθμός σελίδων : 240 ,  Τιμή : 15,50 Ευρώ
ISBN: 978-960-505-382-6

ΔΙΑΓΝΩΣΗ
Πλήρης ημερών
πλήρης νυκτών
ερώτων
λύπης
κόπου
ΤΟ ΜΑΧΑΙΡΙ
Μην κείτεσαι εκεί
τάχα ανύποπτος
είσαι συνένοχος
σε όλα μου τα όνειρα

ΣΑΝ ΤΗ ΓΑΤΑ
Δεν ξέρω πώς βρέθηκα εδώ
ίσως ήρθα με τη μυρωδιά σαν τη γάτα
ή το φάντασμα μιας γάτας που επιστρέφει
Σαν γάτα περνώ τις κάμαρες από τοίχο σε τοίχο
οσμίζομαι αναζητώντας ενθύμια
βγαίνω στον εξώστη
βηματίζω ώς το στηθαίο
βηματίζω και πέρα απ’το στηθαίο στον αέρα
Στο τρίτο μου βήμα ζυγιάζομαι όπως οι δύτες
σαν να είναι το βήμα αυτό η άκρη της σανίδας
ύστερα αφήνομαι στο κενό

[Ο αναγνώστης των ποιημάτων] αντικρίζει κάτι ολιγόλογο, απροσποίητο, έντιμο και ευθύβολο. Κυρίως όμως βιωματικό και μη, συναισθηματικό και μη – ισορροπημένο με δεξιότητα ακροβάτη σε μια λεπτή γραμμή. Δεν είναι εύκολο να εξομολογείσαι χωρίς ίχνος υποβόσκουσας γκρίνιας, απολογισμού και μετάνοιας. Πόσοι μπορούν να καυχηθούν ότι το πέτυχαν ; Και πόσοι μπορούν να το ζηλέψουν αθώα ;
Στο λογοτεχνικό έργο της Αλόης Σιδέρη καθρεφτίζονται ο άνθρωπος και ο κόσμος, με τα πάθη και την ομορφιά του καθένας. Είναι αδύνατον να μην προσέξει κανείς ότι γαλάζιο, καλοκαίρια, θάλασσες, καράβια, αμμουδιές, πελάγη, φεγγάρια, φαράγγια, δελφίνια, συμπλέκονται και εναλλάσσονται με παράπονο, δάκρυα, αγωνία, τρόμο, φόβο απώλειας, νύχτες βαθιές, ίσκιους, τάφο και θάνατο. Οι νεκροί όμως έρχονται και ξαναέρχονται όπως το έρημο πλάι στο ήμερο. –Μ. Λ.

Η έκδοση συνοδεύεται από παράρτημα με μια συνομιλία της Αλόης Σιδέρη με τον Μίλτο Σαχτούρη. 


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Φωτογραφία Σ.Π., π. 1995
Η ΑΛΟΗ ΣΙΔΕΡΗ γεννήθηκε το 1929 στο Ληξούρι της Κεφαλονιάς και πέθανε στην Αθήνα το 2004. Σπούδασε Ιστορία-Αρχαιολογία και Αγγλική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας. Από το 1955 ώς το 1985 δίδαξε φιλολογικά μαθήματα κυρίως σε ιδιωτικά σχολεία της Μέσης Εκπαίδευσης. 
Εξέδωσε έξι ποιητικές συλλογές, μία συλλογή διηγημάτων, χρονογραφήματα, φιλολογικές μελέτες και μία δίτομη ιστορική πραγματεία. Ποιήματα και δοκίμιά της δημοσιεύθηκαν σε λογοτεχνικά και πολιτικά περιοδικά. 
Έχει διακριθεί για τις μεταφράσεις της Βυζαντινών χρονογράφων (Προκόπιο, Άννα Κομνηνή, Μιχαήλ Ψελλό, τις Συλλογές των θαυμάτων του Αγίου Δημητρίου του Αρχιεπισκόπου Ιωάννου και Ανωνύμου) καθώς και για τις μεταφράσεις της αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων (Αριστοτέλη, Ιπποκράτη, Ξενοφώντα, Λουκιανού, Ηρόδοτου, Ηλιόδωρου κ.α.).
Έχει μεταφράσει πλήθος λογοτεχνικά και φιλολογικά έργα από τα γαλλικά, τα αγγλικά και τα ιταλικά.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ
BERNARD PLOSSU, Nijar, Ανδαλουσία, Ισπανία, 2003.
Από τον τόμο Des oiseaux, Editions Xavier Barral, 2018.

Τρίτη 21 Μαΐου 2019

Δελτίο τύπου | ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΟΔΟ του Ανδρέα Αποστολίδη




ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ


ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΟΔΟ


ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ


Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Μάιος 2019
Αριθμός σελίδων: 200, Τιμή : 12,00 Ευρώ
ISBN: 978-960-505-397-0


.




«Το θύμα στεκόταν όρθιο έξω από το Μπουκέτο», είπε ο πορτιέρης του ιστορικού μαγαζιού της Ιεράς Οδού.
«Έμοιαζε να περιμένει κάποιον στην είσοδο. Σταμάτησε μια Volvo. Κατέβηκε μια γυναίκα με Scorpion και τον γάζωσε. Ο μάγκας τράβηξε Glock, αλλά δεν πρόλαβε να ρίξει». Ήταν ο spokesman του Συνδικάτου του Εγκλήματος.

OΛΑ ΤA ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΟΣ είναι φανταστικά, πολλά όμως από τα αξιοσημείωτα γεγονότα στα οποία εμπλέκονται βασίζονται σε αληθινά περιστατικά και εγκλήματα, τα οποία έχουν απασχολήσει την αστυνομία, τις δικαστικές αρχές και τον Τύπο.

Φυλακές Κορυδαλλού : Δαουτάκος και Βλάμης. Νονοί της εγχώριας Μαφίας. Ξενυχτάνε μαζί. Έχουν μια μπουκάλα Τζακ Ντάνιελς και δύο τρίφυλλα. Το πρώτο το κάπνισαν βλέποντας σ’ επανάληψη τον Γερούν Ντάισελμπλουμ να ψιθυρίζει κάτι στο αυτί του υπουργού Οικονομικών. Βλάμης : «Σ’ το ’λεγα από καιρό. Τα πράγματα αλλάζουν δραματικά». Δαουτάκος : «Γιατί, εγώ δα, τί σου ’λεγα ; Μην προσπαθείς να μου φας την ανάλυση...»

Δεκαεπτά χρόνια μετά την επιχείρηση « Λοβοτομή », μια νέα κλοπή ιατρικών μηχανημάτων θα σταθεί αφορμή για μια συναρπαστική ανάλυση των εξελίξεων στον ελληνικό υπόκοσμο, όπου το Συνδικάτο του Εγκλήματος συναντά τη Μίζα των Εξοπλιστικών, ενώ ένας επιμελητής – λογοτεχνικός ατζέντης προσπαθεί να βάλει σε τάξη τα χειρόγραφα ενός επίδοξου μυθιστοριογράφου, που αποκτούν μορφή σύγχρονου τηλεοπτικού σήριαλ : παίζουν μεταξύ άλλων διπλοί πράκτορες της Ε.Υ.Π., λαθρέμποροι πετρελαίου, απόστρατοι των Ο.Υ.Κ., σύμβουλοι της Αρχιεπισκοπής, φίλοι των «Πυρήνων», μπουκαδόροι Ρομά, κρατικά λαμόγια και δημοσιογράφοι του κίτρινου Τύπου.

Ερώτηση στον Βλάμη ( από νεαρή δημοσιογράφο) : «Τί θέλετε, κύριε Βλάμη ;» Βλάμης : «Να βγούμε στις αγορές. Αλλά δεν μας αφήνουν. Είδατε τί έγινε με τον Δαουτάκο !» Εννοούσε ότι είχε απορριφθεί η τελευταία του αίτηση για αποφυλάκιση, παρά τη δωρεά του στο παρεκκλήσι των φυλακών Κορυδαλλού.


ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Ο AΝΔΡΕΑΣ AΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ είναι συγγραφέας, σκηνοθέτης και μεταφραστής. Έχει γράψει πέντε αστυνομικά μυθιστορήματα: Το χαμένο παιχνίδι, Εγκλήματα στην πανσιόν Απόλλων, Διαταραχές στα Μετέωρα, Το φάντασμα του μετρό, Λοβοτομή και τρεις συλλογές διηγημάτων : Ζωγραφικοί πίνακες και ιδιότροπα ζώα, Αστυνομικές ιστορίες για πέντε δεκαετίες, Είσαι ο Παπαδόπουλος ; και Βουντού και άλλες ιστορίες.
Έχει μεταφράσει περισσότερα από ογδόντα μυθιστορήματα, μεταξύ των οποίων έργα των James Ellroy, Patricia Highsmith, Dashiell Hammett, Raymond Chandler και Vladimir Nabokov. Τέσσερις μελέτες : Αρχαιοκαπηλία και εμπόριο αρχαιοτήτων, Τα πολλά πρόσωπα του αστυνομικού μυθιστορήματος, Ο κόσμος του Γιάννη Μαρή, Το μαύρο καρέ : Οι αστυνομικές σειρές και η τηλεοπτική άνοιξη μετά το 2000 και έχει σκηνοθετήσει πολλά ντοκυμανταίρ, όπως το Κύκλωμα, Δύο φορές ξένος, Πόλεμος και ειρήνη στα Βαλκάνια, Ένας τόπος χωρίς ανθρώπους. Τελευταία του υπό εξέλιξη δουλειά είναι το ντοκυμανταίρ Latin Noir.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ:
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ, Ιερά Οδός, Απρίλιος 2019


ΑΛΛΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗ ΣΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΡΑ

ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΑ 


ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ


ΜΕΛΕΤΕΣ

Δευτέρα 13 Μαΐου 2019

Δελτίο τύπου | ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ του Roberto Bolaño


 ROBERTO BOLAÑO

ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ 
ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ

ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ


ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΚΡΙΤΩΝ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ


Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Μάιος 2019
Αριθμός σελίδων :  304 , Τιμή : 17,00 Ευρώ
ISBN: 978-960-505-370-3




«Είμαι δεκαεφτά ετών και ίσως κάποια μέρα καταφέρω να γράψω καλά διηγήματα επιστημονικής φαντασίας. Πριν από μια εβδομάδα έχασα την παρθενιά μου. Με την αγάπη μου, Γιαν Σκρέγια, αλλιώς Ρομπέρτο Μπολάνιο ».

ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ το θάνατο του Ρομπέρτο Μπολάνιο στη Βαρκελώνη, φτάνει στα χέρια μας άλλο ένα ανέκδοτο χειρόγραφό του : ένα νεανικό, συχνά παραληρηματικό μυθιστόρημα ενηλικίωσης, του 1984. « Το μυθιστόρημά μου πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ώς το 1986 », έγραφε. « Άγιε Φίλιπ Κ. Ντικ, λυπήσου με ! ». Το Πνεύμα της επιστημονικής φαντασίας δίνει την αίσθηση ολοκληρωμένου μυθιστορήματος. Αποτελεί επίσης ένα συναρπαστικό υπόδειγμα της ποιητικής του Μπολάνιο, καθώς και του βαθμού έμπνευσής του από την μπητ λογοτεχνία των Μπάρροουζ και Κέρουακ.
            Στο Πνεύμα της επιστημονικής φαντασίας οι δυό νέοι πρωταγωνιστές Γιαν Σκρέγια και Ρέμο Μοράν είναι Χιλιανοί που δραπέτευσαν από τη στρατιωτική δικτατορία στην πατρίδα τους και βρέθηκαν στη συναρπαστική Πόλη του Μεξικού τη δεκαετία του 1970, ένα μέρος που σφύζει από μπαρ, καφέ και συζητήσεις, μια πόλη που μέσα στα χρόνια έχει υποδεχτεί μετανάστες από την Ευρώπη και τη Νότια Αμερική, ανθρώπους που βρήκαν εκεί καταφύγιο από τους πολέμους, τις διώξεις ή την ανία. Ο Ρέμο είναι ο ανήσυχος, έρχεται σε επαφή με τον εξωτερικό κόσμο. Γράφει βιβλιοκριτικές, παρακολουθεί εργαστήρια ποίησης, συμμετέχει στην πολυτάραχη νυχτερινή ζωή. Ο Γιαν είναι ο ερημίτης, σπάνια βγαίνει από το δώμα που μοιράζονται. Ο βασικός του διάλογος με τον εξωτερικό κόσμο διεξάγεται μέσα από τα γράμματα που στέλνει σε αγαπημένους του συγγραφείς επιστημονικής φαντασίας, μεταξύ άλλων στον Τζέημς Τίπτρη Τζούνιορ, στην Ούρσουλα Λε Γκεν και στον Φριτς Λάιμπερ (οι οποίοι εμφανίζονται σποραδικά στις σελίδες του βιβλίου).
            Ο έρωτας ή μάλλον το σεξ προσφέρει στον Γιαν ένα φανταστικό μέλλον πιο προσιτό σε ό,τι αποκαλεί πατρίδα του. Αφού ερωτεύθηκε μια βραβευμένη ποιήτρια, την Ανχέλικα, γράφει στον Φίλιπ Χοσέ Φάρμερ, θρύλο της επιστημονικής φαντασίας, που για τον Γιαν έχει γράψει με τον πιο ριζοσπαστικό τρόπο για το σεξ και το μέλλον. Για έναν συνεπαρμένο έφηβο, τί θα μπορούσε να είναι πιο άμεσο, πιο γαλαξιακό, από το σεξ;
            Ο Μπολάνιο πέθανε το 2003, πολύ νέος, μόλις πενήντα ετών, και δεν πρόλαβε να δει το πάθος που το έργο του προκάλεσε στον εκδοτικό κόσμο και τη γοητεία που άσκησε πάνω στους αναγνώστες. Ίσως μόνο η περίπτωση του Φίλιπ Κ. Ντικ μπορεί να συγκριθεί με εκείνη του Μπολάνιο ως προς την ακαδημαϊκή και μη αναγνώρισή του.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ


Ο ΡΟΜΠΕΡΤΟ ΜΠΟΛΑΝΙΟ (1953-2003), Χιλιανός συγγραφέας, έγραψε διηγήματα : Τηλεφωνήματα(Άγρα, 2009), Πουτάνες φόνισσες (Άγρα, 2008)· μυθιστορήματα : Συμβουλές από έναν οπαδό του Μόρρισον σε έναν φανατικό του Τζόυς (σε συνεργασία με τον A.G. Porta), Το παγοδρόμιο (Άγρα, 2016), Η ναζιστική λογοτεχνία στην Αμερική (Άγρα, 2014), Μακρινό αστέρι, Οι άγριοι ντετέκτιβ, Φυλαχτό (Άγρα, 2013), 2666 (Άγρα, 2011), Το Τρίτο Ράιχ (Άγρα, 2013), Λούμπεν μυθιστορηματάκι (Άγρα, 2018)· ποίηση : Reinventar el amor, La Universidad Desconocida, Los perros romanticos, El último salvaje, Tres · αλλά και μη μυθοπλαστικά βιβλία με κριτικές και δοκίμια για τη λογοτεχνία (Entre paréntesis). Καθιερώθηκε ως ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους ισπανόφωνους λογοτέχνες.


ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΣΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΡΑ

  

Πέμπτη 9 Μαΐου 2019

Οι Εκδόσεις Άγρα στη 16η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης


Οι ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΡΑ σας προσκαλούν
στη 16η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης
Περιμένουμε με χαρά να σας συναντήσουμε
στο Περίπτερο 15, stand 15
από την Πέμπτη 9 έως την Κυριακή 12 Μαΐου 2019.


Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις τρεις παρουσιάσεις βιβλίων της "Άγρας" που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο της έκθεσης.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΑΓΡΑ ΣΤΗ 16η ΔΕΒΘ






Ο Roberto Bolaño στις Εκδόσεις Άγρα

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10 ΜΑΪΟΥ 2019

ώρα 19.00 – 20.00
Αίθουσα «Εξώστης» / Περίπτερο 15


Αφιέρωμα στον μεγάλο Χιλιανό συγγραφέα Roberto Bolaño, με αφορμή την κυκλοφορία του νέου βιβλίου του Το πνεύμα της επιστημονικής φαντασίας στα ελληνικά από τις Εκδόσεις Άγρα. 



Ομιλητές:
ΓΙΩΡΓΟΣ-ΙΚΑΡΟΣ ΜΠΑΜΠΑΣΑΚΗΣ, συγγραφέας - μεταφραστής
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ, συγγραφέας, συνεργάτης της εφημερίδας "Η Καθημερινή"
ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΕΤΣΟΠΟΥΛΟΣ, εκδότης



____________________________________________


ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ 
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΕ ΦΙΔΙΑ (διηγήματα) του Θόδωρου Φέστα

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10 ΜΑΪΟΥ 2019
ώρα 20.00 – 21.00
Αίθουσα «Φιλολογικό καφενείο» / Περίπτερο 13

Το δεύτερο βιβλίο με διηγήματα του θεσσαλονικιού συγγραφέα Θ. Φέστα,
μετά το Ο γέρος που φορούσε ένα καπέλο.

Για το βιβλίο θα μιλήσουν:
ΕΥΗ ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΑΚΗ, φιλόλογος
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΛΗΜΕΡΗΣ, συγγραφέας, κριτικός λογοτεχνίας
και ο ΘΩΜΑΣ ΚΟΡΟΒΙΝΗΣ, συγγραφέας-τραγουδοποιός

____________________________________________


Ο Paco Ignacio Taibo II στις Εκδόσεις Άγρα 

ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΜΑΪΟΥ 2019
ώρα 18.00 – 19.00
Αίθουσα «Δον Κιχώτης» / Περίπτερο 14

Ο Μεξικάνικος Μάιος του 1968 και η ιστορία των εξεγέρσεων του Μεξικού στον 20ο αιώνα μέσα από παράδοξες αστυνομικές ιστορίες και πλήθος υπαρκτών και φανταστικών προσώπων που παρελαύνουν.

Ομιλητές:
ΝΙΚΟΣ ΔΑΒΒΕΤΑΣ, συγγραφέας
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΣΑΪΝΗΣ, κριτικός λογοτεχνίας
ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΕΤΣΟΠΟΥΛΟΣ, εκδότης

____________________________________________

Ώρες λειτουργίας ΔΕΒΘ
Πέμπτη 9 Μαΐου 2019: 15:00 - 21:00
Παρασκευή 10 Μαΐου 2019: 10:00 - 22:00
Σάββατο 11 Μαΐου 2019: 10:00 - 22:00
Κυριακή 12 Μαΐου 2019: 10:00 - 21:00

Xώρος διεξαγωγής
Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης (ΔΕΒΘ)
Διεθνές Εκθεσιακό & Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
Εγνατία 154, 546 36 Θεσσαλονίκη
Τηλ.: 2310 291111

Η είσοδος στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης είναι ελεύθερη.

Περισσότερες πληροφορίες: http://thessalonikibookfair.gr/

Δελτίο τύπου | ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΕ ΦΙΔΙΑ (διηγήματα) του Θόδωρου Φέστα



ΘΟΔΩΡΟΣ ΦΕΣΤΑΣ

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΕ ΦΙΔΙΑ
ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ


Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Μάιος 2019
Αριθμός σελίδων : 256, Τιμή : 16,00 Ευρώ
ISBN: 978-960-505-354-3





ΠΡΩΗΝ «ΚΑΜΑΚΙΑ» που σώζουν πρόσφυγες, κλοσάρ της δεκαετίας του ’60 που σχετίζονται με έναν ασιατικό βόα, μετεξεταστέοι του έρωτα, πτυχιούχοι δίχως μέλλον, ένας καζαντζιδικός λαχειοπώλης του ’70 και δυο μπέιμπυ μπούμερ της γενιάς του ν. 815 αμήχανοι μπροστά στα ερωτήματα του σήμερα. Μαζί με παραφυσικά φαινόμενα, μνήμες Κατοχής, μοιραίους χαρτοπαίκτες, νεαρούς λούζερ και μια ασυνήθιστη Ρωσσίδα μπάμπουσκα.
Όλα αυτά είναι οι Ιστορίες με φίδια που κάλλιστα θα μπορούσαν να λέγονται και «Ιστορίες εντελώς κανονικών ανθρώπων».


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Κατέβηκαν και μια-δυο φορές στα συλλαλητήρια γιατί αισθάνονταν αδικημένοι. Και επειδή την έβρισκαν με το πατιρντί. Μια φορά όμως έγινε τέτοιο πατιρντὶ που τα χρειάστηκαν.
Όταν άρχισαν οι φασαρίες, αποκόπηκαν απ’ τον όγκο της πορείας μαζί με μια μικρή ομάδα και χώθηκαν σε κάτι στενά κάτω απ’ την Ομόνοια για να ξεφύγουν, αλλά οι αστυφύλακες τους πήραν στο κατόπι επειδή κατέλυσαν την « έννομον τάξιν ». Όταν σταμάτησε το κυνηγητό, ο Ρούλης θύμωσε και θόλωσε το μυαλό του. Τότε γύρισε προς το μέρος τους και άρχισε να κάνει τον μάγκα προχωρώντας σε μερικές άσεμνες χειρονομίες –κυρίως αυτή δια του μεσαίου δακτύλου– ενώ φώναζε αψυχολόγητα, αλλά πάντως ρυθμικά :
– Ζήτω ο Γκαγκάριν !
Για να τους τσαντίσει ! Κατόπιν κουνούσε τα χέρια κωμικά φωνάζοντας ότι ξέρει «ζίου ζίτσου». Η αφελής αυτή αντίδραση περιέργως λειτούργησε αφοπλιστικά. Τους κοιτούσαν σαστισμένοι για λίγα δευτερόλεπτα χωρίς να ξέρουν πώς να αντιδράσουν γιατί πρώτη φορά συναντούσαν διαδηλωτή με τέτοια περίεργη συμπεριφορά και ογκώδη άγνοια των κανόνων εμπλοκής. Όμως ο επικεφαλής συνήλθε γρήγορα και διέταξε να πιάσουν αμέσως «αυτούς τους δύο». Δεν του είχε περάσει απ’ το νου ότι ο πρωταγωνιστής του επεισοδίου εκείνου μπορεί να έχανε λίγο. Ή μέσα στα νεύρα του το αγνόησε. Του ’χαν σκοτώσει και τον πατέρα οι αριστεροί…




ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Ο Θόδωρος Φέστας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1959. Ζει στη Θεσσαλονίκη και εργάζεται ως οδοντίατρος στο ΕΣΥ.
Η πρώτη του συλλογή διηγημάτων Ο γέρος που φορούσε ένα καπέλο, με πρόλογο του Θωμά Κοροβίνη, κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Άγρα το 2016.









ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ:
ΣΤΡΑΤΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ, Πανόραμα, Θεσσαλονίκη, 2010