▼
Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2015
Δελτίο τύπου | ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΗΣΑΝ ΤΗΝ ΗΒΛΥΝ ΚΟΤΤΟΝ του Frank Ronan
FRANK RONAN
ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΠΟΥ
ΑΓΑΠΗΣΑΝ
ΤΗΝ ΗΒΛΥΝ ΚΟΤΤΟΝ
Μετάφραση: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ
Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Δεκέμβριος 2015
Αριθμός σελίδων : 360 , Τιμή : 14,50 Ευρώ
ISBN: 978-960-325-104-0
«Είμαι ερωτευμένος με την Ήβλυν
Κόττον εικοσιτέσσερα χρόνια και τέσσερις μήνες παρά οχτώ μέρες. Έχουμε κάνει
έρωτα δύο φορές. Η πρώτη ήταν πριν από είκοσιτρία χρόνια. Η δεύτερη ήταν χθες».
ΤI ΣΥΝΕΒΗ ανάμεσα σ' αυτές τις δύο
σημαντικές χρονολογίες; Αυτό μόνο ένας άνθρωπος το ξέρει· o αφανής και
ανώνυμος που έγραψε αυτές τις αράδες, ο έμπιστος της, ένας απ' αυτούς που την
αγάπησαν. Άνδρες, η Ήβλυν Κόττον, είχε πολλούς. Ο πρώτος τής έκανε ένα παιδί, οι
άλλοι δεν την αγάπησαν πραγματικά ή ζούσαν απομυζώντας την. Αυτή, η διάσημη
συγγραφέας, η μαχητική φεμινίστρια, δεν καταφέρνει να ξεκαθαρίσει τις σχέσεις
της και να μεταφέρει στην καθημερινή της ζωή αυτά που με τόσο πάθος και
πειστικότητα υποστηρίζει στα βιβλία της. Πού βρίσκονται τα όρια ανάμεσα στον
έρωτα, τη σύμβαση και την ψύχωση;
Ο αθεράπευτα ερωτευμένος, ο άνθρωπος
που την αγαπάει σιωπηλά επί ένα τέταρτο του αιώνα, μας αφηγείται με
ακαταμάχητο χιούμορ, αυτοσαρκασμό, φαντασία και ραφινάτο λόγο την περίπλοκη
ιστορία της χειραφέτησης μιας γυναίκας.
Το βιβλίο είναι επίσης το χρονικό ενός
ανολοκλήρωτου έρωτα με φόντο το καλλιτεχνικό Λονδίνο του τέλους του '60 με την
απελευθέρωση των ηθών και των ιδεών, του '70 με τη μελαγχολία της οπισθοδρόμησης
στο όνειρο, και του '80 με την Αγγλία της Θάτσερ και τα νέα υπολογιστικά ήθη,
όπου με ειρωνεία και αυτοσαρκασμό παρελαύνουν συγγραφείς, καλλιτέχνες,
γκαλερί, έκδοτες και καθηγητές, το φεμινιστικό κίνημα και οι έρωτες μιας
γενιάς.
Ο Φράνκ
Ρόναν γράφει για τον έρωτα με τη διεισδυτικότητα μιας γυναίκας και την καρδιά
ενός άντρα: το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό.
̶ FAY WELDON
Το μυθιστόρημα Οι άνδρες που αγάπησαν την
Ήβλυν Κόττον αναγγέλλει την εμφάνιση ενός άνδρα πεζογράφου που καταλαβαίνει
τον έρωτα... Ο Φράνκ Ρόναν έχει μια διαύγεια ύφους και ένα διεισδυτικό
βλέμμα που τον αναδεικνύουν σε ανατόμο του ανθρώπινου αισθήματος.
̶ THE TIMES
Το μυθιστόρημα
του Ρόναν δεν επιβάλλεται μόνο με την αμερόληπτη και συναρπαστική διερεύνηση
τού φεμινισμού από μια ανδρική σκοπιά. Η δεξιοτεχνία με την οποία αναμειγνύει
αφηγηματικούς τρόπους για να πετύχει τον φιλόδοξο στόχο του το καθιστούν ένα
σίγουρο και δυνατό ξεκίνημα.
̶ TIMES LITERARY SUPPLEMENT
ΕΡΓΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ
R.B. KITAJ Study for the World's Body, 1974 Παστέλ σε χαρτί
Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2015
Δελτίο τύπου | ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΣ ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΣΤΗΝ ΝΤΟΥΛΑΠΑ ΜΟΥ του Mercer Mayer
MERCER MAYER
ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΣ ΕΦΙΑΛΤΗΣ
ΣΤΗΝ ΝΤΟΥΛΑΠΑ ΜΟΥ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ
ΑΓΡΑ – ΣΕΙΡΑ «ΚΑΛΥΨΩ»
Γραμμένο και εικονογραφημένο
από τον MERCER MAYER
Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Δεκέμβριος 2015
Αριθμός σελίδων: 32 , Σχήμα: 29 x 21 εκ.
Σκληρή βιβλιοδεσία με κουβερτούρα
Τιμή: 11,00 Ευρώ
ISBN: 978-960-505-214-0
Ο απαίσιος εφιάλτης που κατοικεί στην
ντουλάπα του
εμποδίζει το αγόρι να αποκοιμηθεί.
Παίρνοντας κουράγιο,
αποφασίζει μια μέρα να τον ξεφορτωθεί
μια και καλή.
Ένα από τα
γνωστότερα βιβλία στον κόσμο τού μεγάλου δημιουργού παιδικών βιβλίων ΜΕΡΣΕΡ ΜΑΫΕΡ για τους εφιάλτες στην παιδική ηλικία.
Για ηλικίες
περίπου 5 ετών
ΑΛΛΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ "ΚΑΛΥΨΩ"
Δελτίο τύπου | H ΝΗΣΟΣ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΣΜΩΝ ή ΟΙ ΝΑΥΑΓΟΙ TOY ΕΡΩΤΑ του Stephen Leacock
STEPHEN LEACOCK
H ΝΗΣΟΣ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΣΜΩΝ
ή
ΟΙ ΝΑΥΑΓΟΙ TOY ΕΡΩΤΑ
ΣΕΙΡΑ
«Ο ΑΤΑΚΤΟΣ ΛΑΓΟΣ- 18»
Μετάφραση: ΒΑΝΑ ΧΑΤΖΑΚΗ
Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Δεκέμβριος 2015
Αριθμός σελίδων: 40, Τιμή: 8,00 Ευρώ
ISBN: 978-960-505-205-8
«Γύρισα. Η δεσποινίς Κρόυντεν στεκόταν όρθια
μπροστά μου. Όπως μπόρεσα να διαπιστώσω, είχε βγάλει τις κάλτσες της και
τριγυρνούσε ξυπόλυτη. Μια ξυπόλυτη γυναίκα –οφείλω να τo oμολογήσω– είναι κάτι που με συγκινεί ιδιαίτερα. Επιπλέον, η νεαρή κυρία, με
την ενστικτώδη εκείνη γυναικεία κοκεταρία, είχε δέσει ένα ματσάκι φύκια στα
μαλλιά της. Τα φύκια είναι κάτι στο οποίο επίσης είμαι ανίκανος να αντισταθώ.
Εντούτοις κατάφερα να συγκρατήσω τον εαυτό μου...»
Το υπερωκεάνιο Παταγονία βουλιάζει
και σώζονται σε μια λέμβο ένας άντρας και μια γυναίκα. Εξοκέλλουν σ' ένα έρημο
νησί και ζουν μια παρωδία έρωτα, γεμάτη αναπάντεχα κι ευτράπελα συμβάντα.
Ο GROUCHO MARX,
θαυμαστής του Λήκοκ, γράφει: «Είναι ένας από τους πιο αστείους τύπους που
γνωρίζω... Έτσι και ξεκινήσεις να τον διαβάζεις, δεν μπορείς πλέον να
σταματήσεις».
Ο σπουδαίος
Καναδός συγγραφέας ROBERTSON DAVIES σημειώνει: «Για να είναι κανείς σπουδαίος
χιουμορίστας όπως ο Λήκοκ, πρέπει να διαθέτει ασυνήθιστα μεγάλα αποθέματα ενσυναίσθησης
και να εξισορροπεί το κωμικό, στη μια άκρη της συναισθηματικής ζυγαριάς, με την
κατανόηση του τραγικού στην άλλη ».
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Ο ΣΤΗΒΕΝ ΛΗΚΟΚ (1869-1944), ο
επονομαζόμενος « Καναδός Mark Twain », προέρχεται από τη μεγάλη παράδοση της
αμερικανικής χιουμοριστικής νουβέλας. Κληρονόμος του Mark
Twain, άλλα και του Ambrose
Bierce και του O'Henry, εισάγει στα γραπτά του έναν τόνο πού αναγγέλλει
το παρωδιακό και παράλογο χιούμορ της σχολής του New Yorker, και συγγραφέων
όπως ο James Thurber
ή ο Robert Benchley.
Βιβλία του : Literary
Lapses (1910), Nonsense Novels (1911), Sunshine Sketches of a
Little Town (1912), Winsome Winnie and Other Nonsense Novels (1920) κ.α.
EIKONA
ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟΥ: GLEN BAXTER
Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2015
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΡΑ
Το Σαββατοκύριακο 19 και 20 Δεκεμβρίου 2015
το βιβλιοπωλείο των ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΑΓΡΑ
θα είναι ανοιχτό για τις χριστουγεννιάτικες αγορές σας
από τις 10 π.μ. έως τις 6 μ.μ.
Σας περιμένουμε με πολλούς νέους αλλά και παλαιότερους τίτλους
για να επιλέξετε το βιβλίο που θα διαβάσετε ή θα χαρίσετε για τις γιορτές και το νέο έτος!
Δελτίο τύπου | Ο ΜΑΙΓΚΡΕ ΦΟΒΑΤΑΙ του Georges Simenon
GEORGES SIMENON
Ο ΜΑΙΓΚΡΕ ΦΟΒΑΤΑΙ
Μετάφραση: ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΚΑΡΩΦ
Επίμετρo:
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΛΦΟΠΟΥΛΟΣ
και
ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΕΤΣΟΠΟΥΛΟΣ
Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Δεκέμβριος 2015
Αριθμός σελίδων: 256 , Τιμή: 12,00 Ευρώ
ISBN: 978-960-505-197-6
Ξαφνιασμένος,
κάπου ανάμεσα σε δύο μικρούς σιδηροδρομικούς σταθμούς που δεν μπορούσε να πει
ποιοι ήταν, χωρίς να διακρίνει σχεδόν τίποτα μες στο σκοτάδι, εκτός απ' τη
βροχή που έπεφτε συνεχώς μπροστά από έναν μεγάλο γλόμπο και κάτι ανθρώπινες σιλουέτες
που έσπρωχναν καρότσια, ο Μαιγκρέ αναρωτήθηκε τί γύρευε σ' αυτό το μέρος. [...]
«Όπως
συμβαίνει πάντα σε τέτοιου είδους καταστάσεις, η κοινή γνώμη υποδεικνύει
λίγο-πολύ ανοιχτά έναν ύποπτο και πάρα πολλές φορές έχω αναρωτηθεί πως τον
επιλέγει. Είναι ένα μυστηριώδες φαινόμενο, λίγο τρομακτικό θα έλεγα. Ήδη από την
πρώτη μέρα, αν κατάλαβα καλά στράφηκαν κατά της οικογένειας Βερνού...»
Ο ΜΑΙΓΚΡΕ ΦΤΑΝΕΙ
ΝΥΧΤΑ υπό βροχή με μια παλιά αμαξοστοιχία στην κωμόπολη Φοντεναί, για να
ξαναδεί έναν παλιό του φίλο, τον ανακριτή Σαμπό. Όμως στον μικρό αυτό τόπο
έχουν μόλις γίνει δύο φόνοι, κι αμέσως μετά ένας τρίτος. Ο τρόμος εξαπλώνεται
στην πόλη. Ο κόσμος και η κοινή γνώμη στρέφουν τις υποψίες τους σε μια
οικογένεια ξεπεσμένων πλουσίων της μικρής επαρχιακής αριστοκρατίας.
Αντιστέκονται στις έρευνες της Αστυνομίας. Αρχίζουν οι περιπολίες
περιφρούρησης των φοβισμένων και εξαγριωμένων πολιτών, κι αυτοί από μόνοι τους
αποτελούν απειλή. Και οι διαδόσεις, μαζί με τις παράξενες καταθέσεις αμφίβολων
μαρτύρων. Η βροχή δεν σταματά ποτέ και ο Μαιγκρέ, που βρέθηκε τυχαία και
ανεπίσημα στο εγκληματικό περιβάλλον του Φοντεναί, άθελά του εμπλέκεται στη
δουλειά του φίλου του ανακριτή, προσπαθώντας να κρατήσει διακριτικά αποστάσεις.
Ένα
ακόμα από τα διάσημα μυθιστορήματα με
τον επιθεωρητή Μαιγκρέ του Ζωρζ Σιμενόν.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Ο
Ζωρζ Σιμενόν, Βέλγος γαλλόφωνος συγγραφέας, γεννήθηκε στη Λιέγη το 1903.
Αποφάσισε από νωρίς να αφοσιωθεί στη συγγραφή. Στα δεκαέξι του χρόνια έγινε
δημοσιογράφος στη La Gazette de Liège.
Το πρώτο μυθιστόρημά του, που το υπέγραψε με το ψευδώνυμο Georges Sim, εκδόθηκε
το 1921: Au pont des Arches, petite histoire
liégeoise. Το 1922
εγκαταστάθηκε με τη σύζυγό του, τη ζωγράφο Ρεζίν Ρανσόν,
στο Παρίσι, όπου έγραψε ιστορίες και μυθιστορήματα σε σειρές, κάθε λογοτεχνικού
είδους. Μεταξύ του 1923 και του 1933 δημοσιεύτηκαν σχεδόν διακόσια
μυθιστορήματά του, πάνω από χίλιες ιστορίες και απειράριθμα άρθρα του.
Το
1929 ο Σιμενόν σχεδιάζει τον πρώτο Μαιγκρέ: Πιετρ
ο Λετονός. Το βιβλίο κυκλοφόρησε στις εκδόσεις Fayard το 1931 και ο
επιθεωρητής Μαιγκρέ έγινε σύντομα εξαιρετικά δημοφιλής. Ο Σιμενόν έγραψε
συνολικά εβδομηνταδύο περιπέτειες με τον Μαιγκρέ (καθώς και πολλές συλλογές
διηγημάτων – μέχρι τον τελευταίο Μαιγκρέ το 1972, Ο Μαιγκρέ και ο κύριος Σαρλ).
Λίγο
αργότερα, ο Σιμενόν άρχισε να γράφει αυτά που ονόμαζε «μυθιστορήματα -
μυθιστορήματα» ή «σκληρά μυθιστορήματα»: πάνω από εκατόν δέκα τίτλους, από το Ξενοδοχείο της Αλσατίας (1931) μέχρι
τους Αθώους (1972), με πιο γνωστά τα
έργα Το σπίτι στο κανάλι (1933), Ο άνθρωπος που έβλεπε τα τρένα να περνούν
(1938 − Άγρα, 2004), Ο δήμαρχος της Φυρν
(1939), Οι άγνωστοι μέσα στο σπίτι
(1940 − Άγρα, 2011), Τρία δωμάτια στο
Μανχάτταν (1946 − Άγρα, 2007), Γράμμα στον δικαστή μου (1947), Το χιόνι ήταν βρόμικο (1948 − Άγρα,
2011), Ο ανθρωπάκος από το Αρχαγγέλσκ
(1956 − Άγρα, 2009), Η φυγή του κυρίου
Μοντ (1945 − Άγρα, 2012) , Ο θάνατος
της Μπελλ (1952 − Άγρα, 2012), Ο
Γάτος (1967 − Άγρα, 2010) , Σεληνιασμός
(1933 − Άγρα, 2013), Στριπτήζ (1958 −
Άγρα, 2015), Ο άνθρωπος από το Λονδίνο
(1933 − Άγρα, 2014) κ.ά.
Παράλληλα
με αυτή την εντατική λογοτεχνική δραστηριότητα, ταξιδεύει συνεχώς· εγκαταλείπει
το Παρίσι και εγκαθίσταται στη Σαρέντ και κατόπιν, κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο
πόλεμο, στη Βαντέ. Το 1945 αφήνει την Ευρώπη για την Αμερική, όπου θα διαμείνει
δέκα χρόνια. Επιστρέφει έπειτα στη Γαλλία και εγκαθίσταται οριστικά στην
Ελβετία. Από το 1972 αποφασίζει να σταματήσει το γράψιμο. Με τη χρήση ενός
μαγνητοφώνου αφοσιώθηκε έκτοτε στις εικοσιδύο Υπαγορεύσεις του και κατόπιν συνέταξε τα ογκώδη απομνημονεύματά του
Mémoires intimes (1981). Πέθανε στη
Λωζάννη το 1989. Πολλά μυθιστορήματά του έχουν διασκευαστεί για τον
κινηματογράφο και την τηλεόραση.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ
©
Stéphane Rey-Gorrez
Δελτίο τύπου | ΠΑΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΓΙΟΙ του Ιβάν Τουργκένιεφ
IVAN TURGENEV
ΠΑΤΕΡΕΣ
ΚΑΙ ΓΙΟΙ
Μετάφραση: ΕΛΕΝΗ ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Επίμετρο: PROSPER MÉRIMÉE - VIRGINIA WOOLF
Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Δεκέμβριος 2015
Αριθμός σελίδων : 344, Τιμή : 16,50 Ευρώ
ISBN: 978-960-505-166-2
«Αυτό που έχει σημασία είναι ότι δύο
επί δύο μας κάνει τέσσερα,
κι όλα τα άλλα είναι ανοησίες».
Η ΡΩΣΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΗΣ
ΔΟΥΛΕΙΑΣ.
Οι πατέρες: σπλαχνικοί, λίγο κουρασμένοι, σκεφτικοί, αλλά και πεπεισμένοι ότι
μια γερή δόση αγγλικού φιλελευθερισμού θα λύσει τα προβλήματα μιας χώρας που
είναι ακόμη φεουδαρχική. Οι γιοί: μελαγχολικοί, πικραμένοι, πρόωρα
απογοητευμένοι, που μισούν κάθε ιδέα μεταρρύθμισης, που πιστεύουν μόνο στην
άρνηση, στο «ξεκαθάρισμα», στην καταστροφή οποιασδήποτε τάξης.
Σαν Άμλετ πριν από την επανάσταση, ο
Μπαζάροφ προχωρά πέρα από έναν παράλογο θάνατο, η υστεροφημία του μετεωρίζεται
ανάμεσα στους «δαίμονες» του Ντοστογέφσκι και στους μπολσεβίκους του 1917.
Το αριστούργημα του Τουργκένιεφ για τη
σύγκρουση των γενεών μοιάζει τόσο φρέσκο, ειλικρινές και συναρπαστικό όσο ήταν
για τους αναγνώστες που πρώτοι ήρθαν καταπρόσωπο με τον διάσημο ήρωά του. Η
αμφιλεγόμενη απεικόνιση του Μπαζάροφ, του «μηδενιστή» ή «καινούργιου ανθρώπου»,
σόκαρε τη ρωσική κοινωνία όταν το μυθιστόρημα δημοσιεύτηκε το 1862. Η εικόνα
της ανθρωπότητας, που χάρη στην επιστήμη απελευθερώνεται από παμπάλαιες
συμβάσεις και προκαταλήψεις, μπορεί να αποβεί απειλητική για οποιουσδήποτε
πολιτικούς ή θρησκευτικούς θεσμούς και είναι ιδιαίτερα δραστική στις μέρες μας.
Ο Τουργκένιεφ υπήρξε μετριοπαθής,
φιλελεύθερος, εχθρός απέναντι σε όλες τις πίστεις που κάνουν τους ανθρώπους να
χάνουν τη λογική και την έννοια του μέτρου. Ίσως να νόμισε ότι με το Πατέρες
και γιοι θα ξόρκιζε τις πιο αγωνιώδεις προαισθήσεις του, εξημερώνοντάς τες
στην αγκαλιά της οικείας του ρωσικής φύσης, με μια κλασική μυθιστορηματική δομή
τύπου Πούσκιν ̶ όπως την είχε επεξεργαστεί για να συνδέσει
τον νέο ρεαλισμό με την αρμονική σύλληψή του για την τέχνη. Τα πάθη που το
βιβλίο του αποδέσμευσε στους συγχρόνους του γκρέμισαν τις εύθραυστες άμυνές του·
γι' αυτόν το λόγο και οδηγήθηκε σε μεγάλη απόγνωση. Σ' εμάς πάλι, όλη η ομορφιά
που εκπέμπει το Πατέρες και γιοι βρίσκεται στην ανησυχητική δυσαρμονία
του πλαισίου και του μηνύματος, στην ένταση που επιβάλλει αυτό το εκρηκτικό
φορτίο του οποίου οι αλυσιδωτές αναφλέξεις θα αντηχήσουν σε όλο τον κόσμο.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Ο ΙΒΑΝ ΣΕΡΓΚΕΓΕΒΙΤΣ ΤΟΥΡΓΚΕΝΙΕΦ (1818-1883)
μεγάλωσε στο φέουδο της μητέρας του, το Σπασκόγε-Λουτοβίνοβο, και σπούδασε στα
Πανεπιστήμια της Μόσχας και της Αγίας Πετρούπολης. Το 1838 πήγε για σπουδές στη
Γερμανία όπου και ενστερνίστηκε πλήρως τα ιδανικά της Δύσης, δηλαδή έγινε
ένας Ζαπάντνικ, «δυτικιστής». Όταν επέστρεψε στη Ρωσία, στράφηκε στη
λογοτεχνία, αρχικά στην ποίηση, και στη συνέχεια απέκτησε φήμη ώς συγγραφέας
του Ημερολογίου ενός κυνηγού
(1847-1852), όπου παρουσίαζε την άθλια ζωή των δουλοπάροικων. Άρχισε επίσης να
γίνεται γνωστός και ώς συγγραφέας θεατρικών έργων (Ένας μήνας στην εξοχή, 1850)· την περίοδο αυτή η ζωή του
ήταν ολοκληρωτικά παραδομένη στη διάσημη αοιδό Pauline
Viardot. Το 1852 συνελήφθη με αφορμή ένα
άρθρο του για το θάνατο του Γκόγκολ, στην ουσία όμως για τις ριζοσπαστικές
ιδέες του, και εξορίστηκε σε υποχρεωτική διαμονή στο Σπάκογε. Τότε στράφηκε στο
είδος του σύντομου μυθιστορήματος, δημοσιεύοντας τον Ρούντιν (1856), το
Μία φωλιά των ευγενών (1859), την Πρώτη αγάπη (1860) και τους Πατέρες
και γιούς (1862). Η αρνητική κριτική υποδοχή του μηδενιστή ήρωα του
τελευταίου του μυθιστορήματος Μπαζάροφ, σε συνδυασμό με τη δική του επιθυμία να
ζει κοντά στην Πωλιν Βιαρντό, τον οδήγησαν να επιλέξει να ζήσει στο εξωτερικό,
αρχικά στο Μπάντεν Μπάντεν και αργότερα, κατά τη διάρκεια του Γαλλορωσικού
πολέμου, στο Παρίσι. Ακολούθησαν άλλα δύο μυθιστορήματα (Καπνός, 1867,
Απάτητη γη, 1877) μαζί με πολλές μικρές ιστορίες. "Ως το τέλος της ζωής
του ή φήμη του είχε επισκιαστεί από τους ομότεχνους του Τολστόι και
Ντοστογέφσκι· όμως, ώς ο πρώτος Ρώσος συγγραφέας που κέρδισε την αναγνώριση
στην Ευρώπη και την Αμερική και ώς απαράμιλλος δεξιοτέχνης του σύντομου
κοινωνικοπολιτικού μυθιστορήματος και των λυρικών ιστοριών αγάπης, ο
Τουργκένιεφ παραμένει μοναδικός ανάμεσα στους Ρώσους συγγραφείς.
Στην Ευρώπη ο Τουργκένιεφ συνδέθηκε
με πολλούς σπουδαίους συγγραφείς όπως ο Henry
James, ο Victor Hugo, ο Alfred de Musset,
ο Prosper Merimée, ο Flaubert, ο Guy de
Maupassant, ο Théophile Gautier,
ο Dickens, ή George
Eliot, ο W. Thackeray, ο Robert
Browning κ.ά.