Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2013

Δελτίο τύπου | 3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ - 3 ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ | ΤΑΝΙΑ ΚΑΜΙΔΟΥ - ΚΩΣΤΗΣ ΑΡΓΥΡΙΑΔΗΣ - ΛΙΛΗ

3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ
3 ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ
ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΤΑΝΙΑ ΚΑΜΙΔΟΥ - ΚΩΣΤΗΣ ΑΡΓΥΡΙΑΔΗΣ - ΛΙΛΗ

Οι ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΡΑ, σε συνεργασία με τον Στράτο Καλαφάτη και το STUDIOTESSERA, προτείνουν, σε 3 διαφορετικά τεύχη, 3 ιδιαίτερα ταλαντούχους νέους φωτογράφους από τη Θεσσαλονίκη. 3 φωτογραφικές αφηγήσεις πολύ διαφορετικές μεταξύ τους, με μεγάλη τόλμη και αλογόκριτη ελευθερία γύρω από το σώμα, τη σεξουαλικότητα, το τραύμα, τα δύσκολα προς διαπραγμάτευση συναισθήματα και τη μετριότητα του αισθητικού ερεθίσματος στη σύγχρονη πόλη. 3 δουλειές στην πρώτη γραμμή του διεθνούς διαλόγου γύρω από τη σημερινή φωτογραφία.
Οι ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΡΑ, στον καιρό της κρίσης, προτείνουν μια ανατρεπτική μορφή εντύπου στη μορφή εφημερίδας, στον αντίποδα του μέχρι τώρα γνωστού φωτογραφικού λευκώματος με πολυτελή χαρτιά και βιβλιοδεσία. Προτείνουν, σε υψηλής ποιότητας απόδοση, μια σελιδοποίηση όπου τα μεγέθη των φωτογραφιών διπλασιάζονται και όπου η οικονομία των υλικών συμβάλλει στο φωτογραφικό επιχείρημα. Μια ρηξικέλευθη πρόταση για το cheap-art στο χώρο του φωτογραφικού εντύπου, με αφορμή τη δουλειά 3 πρωτοπόρων νέων δημιουργών.


Σχήμα: 31 x 23 / 64 σελ. / τιμή: 15,00€
Πηγαινοέρχομαι ἀνάμεσα στοὺς ἀνθρώπους
ἀναπνέοντας καὶ ὑπάρχοντας…
καὶ ὑποδύομαι σοβαρὰ τὸ ρόλο ποὺ αὐτοὶ θέλουν.
Ἀδαής, ρήτορας, ἀστρονόμος, κηπουρός.
Κι ἀγνοοῦν ὅτι, στ᾽ ἀλήθεια, εἶμαι μόνο ἕνα παιδί.
Τὸ παιδὶ ποὺ ξέχασε ὁ πατέρας του στὸ πάρκο.

ΓΚΑΣΤΟΝ ΜΠΑΚΕΡΟ






Ἡ ΤΑΝΙΑ ΚΑΜΙΔΟΥ γεννήθηκε καὶ ζεῖ στὴν Θεσσαλονίκη. Παρακολούθησε φωτογραφικὰ σεμινάρια στὴν STEREOSIS καὶ στὸ STUDIOTESSERA μὲ τὸν Στράτο Καλαφάτη. Συμμετέχει, απὸ τὸ 2006, σὲ ὁμαδικὲς καὶ ἀτομικὲς ἐκθέσεις. Ἡ ἐργασία τῆς ὁμώνυμης ἔκδοσης, παρουσιάστηκε στὸ Φεστιβὰλ Φωτογραφίας Voies Off – Photographie Arles 2013. Τὸ ἔργο της πηγάζει ἀπὸ τὰ προσωπικά της βιώματα καὶ σπονδυλωτὰ ἐξελίσσεται μὲ μιὰ ἰδιότυπη αὐτοβιογραφία.
Ἔχει ἐκθέσει τὸ ἔργο της ατομικὰ καὶ συλλογικὰ ἀπὸ τὸ 2006.
Οἱ φωτογραφίες τῆς παρούσας ἔκδοσης πραγματοποιήθηκαν μεταξὺ 2006 καὶ 2012.

Σχήμα: 31 x 23 / 64 σελ. / τιμή: 15,00€
Ἡ πόλη ὀμορφαίνει/ἀσχημαίνει.
Αὐτὸ ποὺ νικάει ὅμως εἶναι ἡ γεύση τοῦ μέσου ὅρου.
Εἶναι ἡ μετριότητα ποὺ συναντᾶς στὴ καταγραφὴ
τοῦ κάθε σήμερα, τῆς κάθε πόλης.
Εἶναι ἡ μετριότητα ποὺ προσπαθοῦμε νὰ μὴ βλέπουμε,
ἡ μαχόμενη οὐσία, ἡ δεύτερη ὕλη.
Μὲ φόντο τὴ ζωή μας, διακοσμοῦμε
τὴν ἀσημαντότητα τοῦ ὀπτικοῦ της περιεχομένου.

K.A.




Ὁ ΚΩΣΤHΣ AΡΓΥΡΙAΔΗΣ γεννήθηκε τὸ 1981 στὴ Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στὸ Πολυτεχνεῖο τῆς Ξάνθης καὶ στὸ ESP Θεσσαλονίκης. Μαθήτευσε κοντά στὸν Στράτο Καλαφάτη παρακολουθώντας τὰ σεμινάρια τοῦ STUDIOTESSERA (2010, 2012, 2013). Συμμετεῖχε στὴν ἔκθεση «Μπὲχ Τσινὰρ» σὲ ἐπιμέλεια τοῦ Ἡρακλῆ Παπαϊωάννου, καθὼς καὶ στὸ φεστιβὰλ καλλιτεχνῶν “RE:ACT”.
Οἱ φωτογραφίες τῆς παρούσας ἔκδοσης πραγματοποιήθηκαν μεταξὺ 2010 καὶ 2013.

Σχήμα: 31 x 23 / 64 σελ. / τιμή: 15,00€
DISCOLORATION
Ἀποχρωματισμὸς ἀφήνει πίσω του ξεθωργιασμένα μάτια...
Ἡ ἀντανάκλαση μου σὲ ξένα σώματα...
Βαλσαμωμένες ψυχὲς
ραμμένες πάνω στὸ κορμί μου.
Φαντάσματα ποὺ διαπερνιοῦνται καὶ ἀγγίζονται.
Χιλιάδες πρόσωπα περνᾶνε, μὰ μόνο
ἕνα ἄτομο βρίσκεται ἐκεῖ.
Θὰ μυρίσω τὶς τρίχες τῶν μαλλιῶν
καὶ θὰ ἀποκοιμηθῶ... Κρατώντας τὶς
βλεφαρίδες τους σφιχτὰ στὶς παλάμες μου...
Θὰ σᾶς πιῶ καὶ δὲν θὰ σᾶς βγάλω ἀπὸ μέσα μου.
Κομμάτια ἀπὸ τὸ διαμελισμένο μου σῶμα.
Ψάχνω νὰ σᾶς βρῶ σὲ πόλεις καὶ ἀποστάσεις...
.Ἀκούω τὴν ἀναπνοή σας...
Ψιθυρίζετε λέξεις στὸν ἀέρα.
Σταγόνες ἀντιίοτου στάζουν ἀπὸ τὸ στόμα σας.
Χαμένη στὸ τσίρκο μὲ τὰ τέρατα
τὸ μικρὸ κορίτσι κρύβεται τόσο καλὰ
ποὺ ξέχασε τὸν δρόμο πίσω...
Νιώθεις τίποτα...;
Εἶναι κανεὶς ἐκεῖ...;
Βυθίζομαι μέσα...
Στεκόμαστε γυμνοὶ
Μήπως μᾶς δεῖ κάποιος.
Αἰχμαλωτίζω τὶς ἀδέσποτες αἰσθήσεις
μέχρι ἡ ἀρρώστια τους νὰ σταματήσει
νὰ μὲ καταβροχθίζει...
LILY

Ἡ ΛΙΛΗ ΖΟΥΜΠΟΥΛΗ γεννήθηκε τὸ 1994 στὴ Θεσσαλονίκη. Ξεκίνησε μαθήματα φωτογραφίας στὴ φωτογραφικὴ ὁμάδα STEREOSIS. Παρακολούθησε δύο σειρὲς σεμιναρίων τοῦ Στράτου Καλαφάτη στὸ STUDIOTESSERA καὶ ἕνα πενταήμερο workshop τοῦ Jacob Aue Sobol. Σήμερα σπουδάζει στὸ University of Arts London (UAL) Camberwell.
Οἱ φωτογραφίες τῆς παρούσας ἔκδοσης πραγματοποιήθηκαν μεταξὺ 2010 καὶ 2013

Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2013

Δελτίο τύπου | MUSICA EX NIHILO του Σάββα Μιχαήλ



ΣΑΒΒΑΣ ΜΙΧΑΗΛ



MUSICA EX NIHILO

ΔΟΚΙΜΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ, ΤΗ ΖΩΗ,
ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ





Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Δεκέμβριος 2013  
Αριθμός σελίδων : 320, Τιμή : 17,50  Ευρώ
ISBN: 978-960-505-107-5






Ένα σήμα συναγερμού αντηχεί σε όλο το βιβλίο από τις πρώτες σου σελίδες∙ ο συναγερμός που σήμανε ο Κάφκα και που αντηχεί στον κόσμο τούτο μέχρι τις ταραγμένες μέρες μας. Ένα σήμα που υψώνεται εκατό χρόνια τώρα μέσα από επαναστατικές εφόδους στον ουρανό και ζοφερές καθόδους στον Άδη, σαν ανήκουστη μουσική. Μουσική από τόπους εκμηδένισης, μουσική εκ του μηδενός, Musica ex Nihilo: το αίτημα μιας Δικαιοσύνης άνευ ορίων, άνευ όρων, πέρα από νόμους και κανονιστικά σχήματα.

Το άκουσμα του ανήκουστου αναζητούν τα κείμενα του βιβλίου. Τη μουσική της σιγής στο έργο του Κάφκα που αντιμάχεται το σιωπηλό τραγούδι των Σειρήνων της καταστροφής. Τη φωνή των χωρίς φωνή στα ναζιστικά στρατόπεδα της εκμηδένισης αλλά και την παιδική χορωδία που τργουδάει την μπετοβενική Ωδή της Χαράς στο Άουσβιτς. Τη σκληρή σαν ατσάλι φωνή του Jean Améry να απαιτεί μια Δικαιοσύνη των Εκμηδενισμένων πέρα από το δίκαιο της ανταπόδοσης. Τον σιωπηλό θρήνο στις εικόνες του Maus, το κλασικό βιβλίο κόμικς του Art Spiegelman. Tο αίτημα της Ζωής, μιας Ζωής άλλης, στα εικαστικά έργα των ψυχικά πασχόντων της Συλλογής Prinzhorn και στη φωτογραφική τέχνη των απεξαρτημένων του 18 ΑΝΩ.

Γιατί το αίτημα της Ζωής δεν διαχωρίζεται από το αίτημα της Δικαιοσύνης, ασυμβίβαστο απέναντι σε κάθε θάνατο. Μας το δείχνουν, εάν τους ακούσουμε, ποιητές σαν τον William Blake και τον Διονύσιο Σολωμό και στις μέρες μας ο Νίκος Καρούζος κι ο Έκτωρ Κακναβάτος.

Περί τούτου πολλά θα μας μάθαινε ένας νέος, μη πλατωνικός διάλογος με τον Πλάτωνα και την Πολιτεία του αλλά κι η αδογμάτιστη νέα συνάντηση με τον Μάρξ και τον Τρότσκυ. Το ζητούμενο είναι η διείσδυση στη φύση της ίδιας της μεταβατικής εποχής μας κι η ανακάλυψη του ορίζοντα που κρύβει ο ζόφος, το πρόταγμα ενός Κόσμου που έρχεται. Την εποχή μας δείδε με διαύγεια προφητική, στις απαρχές της, ένας ποιητής σαν τον Κ.Π. Καβάφη. Τη λάμψη του κρυμμένου ορίζοντα μπορεί να τη δείξει η εικαστική ποιητική του φωτός του Stephen Aντωνάκου. Κι ο Κόσμος που έρχεται σαν τον Κόσμο Λαντομίρ του Μελλόντιου ποιητή της Οκτωβριανής Επανάστασης Βελιμίρ Χλιέμπνικωφ θα σβήσει όλες τις σχέσεις εξουσίας ανθρώπου σε άνθρωπο δίνοντας όλη την εξουσία στον έναστρο ουρανό.

Η Μουσική εκ του μηδενός λέει ότι θα νικήσει ο έσχατος εχθρός. Όπως λέει και το βιβλίο των Παροιμιών, η Δικαιοσύνη σώζει από το θάνατο.

  



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ


Ο Σάββας Μιχαήλ (Σαμπετάι Μπεν. Μάτσας) γεννήθηκε στην Αθήνα το 1947. Σπούδασε Ιατρική στην Αθήνα και στο Παρίσι. Γυναίκα του είναι η Κατερίνα Μάτσα.

Έχει ενεργό δράση στο χώρο της μαρξιστικής αριστεράς από τα χρόνια της Χούντας.

Πέρα από τα άρθρα του σε εφημερίδες και περιοδικά στην Ελλάδα και διεθνώς, εκδόθηκαν και τα βιβλία του: Περεστρόικα και Οικονομία (Αλλαγή, α΄ έκδοση 1987, β΄έκδοση 1988), Επανάσταση κι Αντεπανάσταση στην Κίνα (Πελεκάνος, 1989), Σολωμός και Χέγκελ (Λέων, 1991), Παλινόρθωση ή Επανάσταση; (Λέων, 1992), Πλους και κατάπλους του «Μεγάλου Ανατολικού» (Άγρα, 1996), Μορφές του Μεσσιανικού (Άγρα, 1999), Ο Τρότσκι ως φιλόσοφος (Λέων, 2001), Μορφές της Περιπλάνησης (Άγρα, 2004), Homo Poëticus (Αγρα, 2006) Γκόλεμ ή Περί υποκειμένου και άλλων φαντασμάτων (Άγρα, 2010), Η φρίκη μιας παρωδίας – Τρεις ομιλίες για τη «Χρυσή Αυγή» (Άγρα, 2013).

Έχει μεταφράσει για τις Εκδόσεις Άγρα βιβλία των Tariq Ali, Edward Said, Alain Badiou, Marx-Engels, Noam Chomsky.


Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2013

Δελτίο τύπου | ΕΝΑΣ ΤΙΓΡΗΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΑΛΟΜΙΧΛΗ της Margery Allingham



MARGERY ALLINGHAM

ΕΝΑΣ ΤΙΓΡΗΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΑΛΟΜΙΧΛΗ


 Μετάφραση : ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ 
 
 
Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Δεκέμβριος 2013 
Αριθμός σελίδων :384 , Τιμή :14,00  Ευρώ 
ISBN: 978-960-505-106-8








Η Μάρτζερυ Άλλινγκχαμ είναι μια συγγραφέας που αξίζει να την ανακαλύψουμε εκ νέου.
P.D. JAMES



Ξεχωρίζει από μακριά σαν το φως στο σκοτάδι. Διαθέτει επίσης ένα προτέρημα που συνήθως δεν το συναντάμε στις αστυνομικές ιστορίες: φινέτσα.
AGATHA CHRISTIE

                                                           

Η επινοητική εγρήγορση, η περιέργεια και ο ρυθμός της είναι απαράμιλλα... Μετέτρεψε τα αινίγματα σε δραματικές ιστορίες με τη μελετημένη χάρη της δεξιοτεχνίας της.                        
 – A.S. BYATT



«Μπορεί να είναι απλώς εκβιασμός», είπε με μια δόση αισιοδοξίας ο άντρας στο ταξί. Η ομίχλη έμοιαζε με βαθυκίτρινη κουβέρτα μουλιασμένη σε παγωμένο νερό. Κρεμόταν πάνω από το Λονδίνο όλη μέρα. Ο ουρανός ήταν κίτρινος σαν ξεσκονόπανο, και το υπόλοιπο σκηνικό κόκκοι μαύρου σε γκρίζο φόντο∙ ένας αστυνομικός έστριβε με την υγρή μπέρτα του».



Ο ΤΖΑΚ ΧΑΒΟΚ, δραπέτης από τη φυλακή και μαχαιροβγάλτης, κυκλοφορεί και πάλι ασύδοτος στους δρόμους του Λονδίνου. Στα ξεθωριασμένα πολεοδομικά τετράγωνα με τα σαθρά σπίτια, στα απόμερα δρομάκια και στα μισοσκότεινα παμπ, πλανιέται η φήμη ότι ο Τίγρης γύρισε ξανά στην πόλη, πιο μοχθηρός από ποτέ. Είναι πλέον καθήκον του Άλμπερτ Κάμπιον να φανεί εξυπνότερος από τον δολοφόνο και να τον καταδιώξει μέσα στη λονδρέζικη αιθαλομίχλη του Νοεμβρίου προτού να είναι αργά.

Η ΜΑΡΤΖΕΡΥ ΑΛΛΙΝΓΚΧΑΜ ήταν συγγραφέας αστυνομικών βιβλίων της «χρυσής εποχής», και τη δεκαετία του 1930 πουλούσε περισσότερα βιβλία από την Άγκαθα Κρίστι. Έγραφε ερωτικές ιστορίες με καλοσχεδιασμένη πλοκή, που τυλίγονταν με νήματα θανάτου και αστυνομικού μυστηρίου – αινίγματα που προκαλούν την έκπληξη αλλά και χαρίζουν ικανοποίηση στον αναγνώστη, με συναρπαστικές περιγραφές του χρόνου, του τόπου και των χαρακτήρων. Οι Times ανακήρυξαν το Ένας τίγρης στην αιθαλομίχλη ένα από τα εκατό καλύτερα Βιβλία Μυστηρίου του 20ού αιώνα.




ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

 Η ΜΑΡΤΖΕΡΥ ΑΛΛΙΝΓΚΧΑΜ γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1904. Φοίτησε στο Perse School του Κέημπριτζ και , όταν επέστρεψε στο Λονδίνο, στη σχολή Regent Street Polytechnic. Ο πατέρας της –ο συγγραφέας H.J. Allingham– την ενθάρρυνε να γράφει και ενθουσιάστηκε όταν εκείνη, στην ηλικία των οκτώ ετών, συνεισέφερε ένα άρθρο στο περιοδικό The Picture Show που έβγαζε η θεία της για τον κινηματογράφο.

Το πρώτο μυθιστόρημά της εκδόθηκε όταν ήταν δεκαεπτά χρονών. Το 1928 εξέδωσε την πρώτη της αστυνομική ιστορία, Το μυστήριο της λευκής αγροικίας (The White Cottage Mystery), που είχε δημοσιευτεί σε συνέχειες στην εφημερίδα Daily Express. Τον επόμενο χρόνο, στο Έγκλημα στην έπαυλη Μπλακ Ντάντλυ (The Crime at Black Dudley), παρουσίασε τον ήρωα που θα γινόταν το σήμα κατατεθέν των γραπτών της –τον Άλμπερτ Κάμπιον. Τα έργα της προανήγγειλαν την έλευση του πιο περίτεχνου είδους στο μυθιστόρημα μυστηρίου και αγωνίας: με γνωρίσματα τη διαισθητική ευφυΐα, την εκπληκτική ενέργεια και την εύστοχη παρατηρητικότητά της, το ύφος των ιστοριών κυμαίνεται από το σοβαρό στο απροκάλυπτα σατιρικό, ποτέ όμως εις βάρος των βασικών κανόνων του κλασικού αστυνομικού έργου. Διάσημη για τα λονδρέζικα θρίλερ της, όπως τα Κρυμμένα μάτια (Hide my Eyes) και Ένας τίγρης στην αιθαλομίχλη, έχει συγκριθεί με τον Ντίκενς για τον τρόπο που παρουσιάζει τον αφανή υπόκοσμο της πόλης.

Το 1927 παντρεύτηκε τον καλλιτέχνη, δημοσιογράφο και σχεδιαστή βιβλίων Philip Youngman Carter. Μοίραζαν το χρόνο τους ανάμεσα στο διαμέρισμά τους στο Μπλούμσμπερυ του Λονδίνου και σε μια παλαιά κατοικία στο χωριό Tolleshunt DArcy του Έσσεξ. Η Μάρτζερυ Άλλινγκχαμ πέθανε το 1966.






Δελτίο τύπου | ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΜΑΙΓΚΡΕ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ του Georges Simenon



GEORGES SIMENON

ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΜΑΙΓΚΡΕ

ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
 
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΚΑΡΩΦ
Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Δεκέμβριος 2013
Αριθμός σελίδων : 264, Τιμή : 12,50 Ευρώ
ISBN: 978-960-505-062-7




 


Ίσως ήταν αυτό που, εν αγνοία του, αποπροσανατόλιζε από το πρωί τον Μαιγκρέ. Εννιά φορές στις δέκα, μια έρευνα, μια αληθινή έρευνα, τον βύθιζε απ’ τη μια στιγμή στην άλλη σ’ ένα καινούργιο περιβάλλον, τον έφερνε αντιμέτωπο με ανθρώπους ενός κόσμου που του ήταν άγνωστος ή που ελάχιστα γνώριζε, και έπρεπε να μάθει τα πάντα, τις παραμικρότερες λεπτομέρειες, μέχρι και τα τικ μιας κοινωνικής τάξης που δεν του ήταν οικεία.
  
Ο Μαιγκρέ, ανήμερα των Χριστουγέννων σ’ ένα χιονισμένο εορταστικό Παρίσι, μακριά απ’ το γραφείο του και τις γειτονιές του Παρισιού ή τις διάφορες μικρές πόλεις της Γαλλίας, διευθύνει μια έρευνα από το σπίτι του: το πρόβλημα είναι στους γείτονές του και το κοριτσάκι που μεγαλώνουν. Ο αναγνώστης βρίσκεται στον οικείο, καθημερινό χώρο του διάσημου επιθεωρητή, με τις μικροσυνήθειές του και την έντονη παρουσία της συζύγου του. Μια ιδιαίτερα ανθρώπινη πλευρά του Μαιγκρέ, σε μια ιστορία με αρκετό χιούμορ.
Η δεύτερη νουβέλα Εφτά σταυροί σ’ ένα σημειωματάριο, μια από τις ωραιότερες χριστουγεννιάτικες ιστορίες του Σιμενόν, διαδραματίζεται στην αίθουσα των κεντρικών της Άμεσης Δράσης με τον τεράστιο χάρτη του Παρισιού και τα φωτάκια του που αναβοσβήνουν σε κάθε περιοχή της πόλης που έχει πρόβλημα. Είναι νύχτα Χριστουγέννων. Μια γριά τοκογλύφος δολοφονείται. Ένα δεκάχρονο αγόρι και ο δολοφόνος σε μια τρελή διαδρομή στο Παρίσι τα χαράματα μετά το ρεβεγιόν.
Το Μικρό εστιατόριο της οδού Τερν αρχίζει με την αυτοκτονία ενός Ρώσου σ’ ένα άδειο καφέ τη νύχτα των Χριστουγέννων, όταν η πόλη αρχίζει να γιορτάζει. Μια πόρνη αναλαμβάνει να σώσει μια άβγαλτη, χαμένη κοπέλα σε απόγνωση, που παρασύρεται από άντρες του υποκόσμου.
Σε μια πόλη στολισμένη και φωταγωγημένη που σφύζει από ζωή, ο Σιμενόν περιγράφει έναν άλλο κόσμο που δεν φαίνεται, πιο σκοτεινό και πιο μοναχικό. Στο κέντρο των τριών ιστοριών δύο παιδιά και μια κοπέλα – και τελικά, μετά την αγωνία και το αδιέξοδο, με παράδοξους τρόπους η γιορτή επιτυγχάνεται.
 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Ο Ζωρζ Σιμενόν, Βέλγος γαλλόφωνος συγγραφέας, γεννήθηκε στη Λιέγη το 1903. Αποφάσισε από νωρίς να αφοσιωθεί στη συγγραφή. Στα δεκαέξι του χρόνια έγινε δημοσιογράφος στη La Gazette de Liège. Το πρώτο μυθιστόρημά του, που το υπέγραψε με το ψευδώνυμο Georges Sim, εκδόθηκε το 1921: Au pont des Arches, petite histoire liégeoise. Το 1922 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι με τη σύζυγό του, τη ζωγράφο Ρεζίν Ρανσόν, όπου έγραψε ιστορίες και μυθιστορήματα σε σειρές, κάθε λογοτεχνικού είδους. Μεταξύ του 1923 και του 1933 δημοσιεύτηκαν σχεδόν διακόσια μυθιστορήματα, πάνω από χίλιες ιστορίες και απειράριθμα άρθρα.
Το 1929 ο Σιμενόν σχεδιάζει τον πρώτο Μαιγκρέ: Πιετρ ο Λετονός. Το βιβλίο κυκλοφόρησε στις εκδόσεις Fayard το 1931 και ο επιθεωρητής Μαιγκρέ έγινε σύντομα εξαιρετικά δημοφιλής. Ο Σιμενόν έγραψε συνολικά εβδομηνταδύο περιπέτειες με τον Μαιγκρέ (καθώς και πολλές συλλογές διηγημάτων – μέχρι τον τελευταίο Μαιγκρέ το 1972, Ο Μαιγκρέ και ο κύριος Σαρλ).
Λίγο αργότερα, ο Σιμενόν άρχισε να γράφει αυτά που ονόμαζε «μυθιστορήματα - μυθιστορήματα» ή «σκληρά μυθιστορήματα»: πάνω από εκατόν δέκα τίτλους, από το Ξενοδοχείο της Αλσατίας (1931) μέχρι τους Αθώους (1972), με πιο γνωστά τα έργα Το σπίτι στο κανάλι (1933), Ο άνθρωπος που έβλεπε τα τρένα να περνούν (1938 − Άγρα, 2004), Ο δήμαρχος της Φυρν (1939), Οι άγνωστοι μέσα στο σπίτι (1940 − Άγρα, 2011), Τρία δωμάτια στο Μανχάτταν (1946 − Άγρα, 2007), Γράμμα στον δικαστή μου (1947), Το χιόνι ήταν βρόμικο (1948 − Άγρα, 2011), Οι καμπάνες της Μπισέτρ (1963) κ.ά.
Παράλληλα με αυτή την εντατική λογοτεχνική δραστηριότητα, ταξιδεύει συνεχώς· εγκαταλείπει το Παρίσι και εγκαθίσταται στη Σαρέντ και κατόπιν, κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο, στη Βαντέ. Το 1945 αφήνει την Ευρώπη για την Αμερική όπου θα διαμείνει δέκα χρόνια. Επιστρέφει έπειτα στη Γαλλία και εγκαθίσταται οριστικά στην Ελβετία. Από το 1972 αποφασίζει να σταματήσει το γράψιμο. Με τη χρήση ενός μαγνητοφώνου αφοσιώθηκε έκτοτε στις εικοσιδύο Υπαγορεύσεις του και κατόπιν συνέταξε τα ογκώδη απομνημονεύματα Mémoires intimes (1981). Πέθανε στη Λωζάννη το 1989. Πολλά μυθιστορήματά του έχουν διασκευαστεί για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση.

Οι Εκδόσεις Άγρα εκδίδουν και επανεκδίδουν σε νέες μεταφράσεις το έργο του Σιμενόν από το 2002. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 20 τίτλοι.