Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2016

Δελτίο τύπου | «Να κοιτάζεις κάτι ωραίο...» ΑΝΤΙΔΩΡΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΑΙΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΙΔΗ (επιμ. Μικέλας Χαρτουλάρη)

«Να κοιτάζεις κάτι ωραίο...»

ΑΝΤΙΔΩΡΟ
ΓΙΑ ΤΟΝ
ΑΝΤΑΙΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΙΔΗ


Επιμέλεια τόμου: ΜΙΚΕΛΑ ΧΑΡΤΟΥΛΑΡΗ

Μεταφράσεις: ΚΩΣΤΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΑ ΔΟΤΣΗ,
ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΣΜΑΣ, ΜΑΓΚΥ ΚΟΕΝ, ΜΙΚΕΛΑ ΧΑΡΤΟΥΛΑΡΗ


Εκδόσεις ΑΓΡΑ, ΙΚΑΡΟΣ, ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ
Μάρτιος 2016
Αριθμός σελίδων : 160, Τιμή : 9,00  Ευρώ

ISBN 978-960-505-232-4-7 (ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΡΑ)
ISBN 978-960-572-110-7 (ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΚΑΡΟΣ)
ISBN 978-960-036-033-2 (ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ)



Κυκλοφόρησε με σύμπραξη των Εκδόσεων Άγρα, Ίκαρος και Καστανιώτης τιμητικός τόμος για τον ΑΝΤΑΙΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΙΔΗ, φτιαγμένος από φίλους του και συνεργάτες στις εκδόσεις, τις μεταφράσεις και τις ταινίες «Οι κεραίες της εποχής μας». Με τη φροντίδα της Μικέλας Χαρτουλάρη, 19 διάσημοι ξένοι συγγραφείς γράφουν για τον Ανταίο: Χέρτα Μύλλερ (βραβείο Νόμπελ), Άμος Οζ, Νικολό Αμμανίτι, Λεονάρντο Παδούρα, Ίνγκο Σούλτσε, Ενρίκε Βίλα-Μάτας, Σάρα Ουώτερς, Αβραάμ Γεοσούα, Πάολο ντι Πάολο, Άνι Πρου, Κόλουμ ΜακΚαν, Νόρμαν Μάνεα, Ντάνιελ Κέλμαν, Ντόνα Λεόν, Άρης Φιορέτος, Άλαν Χόλινγκχερστ, Μωρίς Αττιά, Σαντιάγκο Ρονκαλιόλο, Γκράχαμ Σουίφτ.

Ο τόμος περιέχει και τα 3 πεζογραφήματα που έγραψε ο Ανταίος Χρυσοστομίδης στο τέλος της ζωής του: το ανέκδοτο «Νεκρή φύση με κουραμπιέδες σε νοσοκομείο», με πρωταγωνιστή τον Αντόνιο Ταμπούκι, στο οποίο συντελείται ένα θαύμα, τα «Κίτρινα παπούτσια», που έκανε μεγάλη αίσθηση όταν πρωτοκυκλοφόρησε το 2014 σε επετειακό τόμο των εκδόσεων Ίκαρος, και το ανέκδοτο «Ιβίσκος», απ’ όπου και η φράση «Να κοιτάζεις κάτι ωραίο...». Τα δύο τελευταία πραγματεύονται λογοτεχνικά την υπό εξέλιξη ασθένεια και τη στάση απέναντί της.



Την έκδοση συνοδεύουν 26 φωτογραφίες και αναλυτικό εργοβιογραφικό σημείωμα.



Ο Ανταίος Χρυσοστομίδης γεννήθηκε στο Κάιρο της Αιγύπτου το 1952 και έφυγε από τη ζωή στις 14 Αυγούστου 2015, χτυπημένος από μια εκφυλιστική, βασανιστική, παραλυτική ασθένεια.


Δείτε παρακάτω το βίντεο από την εκδήλωση - αφιέρωμα στον ΑΝΤΑΙΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΙΔΗ 
που διοργανώθηκε στις 29 Μαρτίου 2016 στο βιβλιοπωλείο ΙΑΝΟS
με εισηγητές τους 
ΚΩΣΤΑ ΚΟΣΜΑ, ΓΙΩΡΓΟ ΜΠΡΑΜΟ, ΣΤΑΥΡΟ ΠΕΤΣΟΠΟΥΛΟ και ΜΙΚΕΛΑ ΧΑΡΤΟΥΛΑΡΗ




Τρίτη, 8 Μαρτίου 2016

Δελτίο τύπου | ΑΝΤΙΟ, ΣΙΚΑΓΟ του William Riley Burnett

WILLIAM RILEY BURNETT

ΑΝΤΙΟ, ΣΙΚΑΓΟ





Μετάφραση-Επίμετρο: ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ


Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Φεβρουάριος 2016 (ανατύπωση)
Αριθμός σελίδων : 248, Τιμή : 12,00 Ευρώ
ISBN 978-960-325-059-3





ΣΙΚΑΓΟ 1928. Ένας μελαγχολικός αστυνομικός ιταλικής καταγωγής μαθαίνει ότι η γυναίκα του, που έχει φύγει από καιρό χωρίς ν' αφή­σει διεύθυνση, βρέθηκε νεκρή στη λίμνη, πιθανώς μετά από μια υπερ­βολική δόση. Θα μάθει πολλά άλλα, μέσω ενός παλιού συμμαθητή του που πήρε τον στραβό δρόμο: Οι αστυνόμοι, οι πολιτικοί που αγοράζουν κι εξαγοράζονται, οι διεφθαρμένοι δικηγόροι, η αναδιοργάνωση των πορνείων, ο υπόκοσμος των Ιταλών, Ιρλανδών και Πολωνών, οι χα­μένοι γκάνγκστερ - ενώ μια απλή βεντέτα καταλήγει σε μια πραγματική νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου.

Το μυθιστόρημα αναπτύσσεται με σύντομες σκηνές, όπου σε πρώτο πλάνο μπαίνουν οι ζωές δευτερευόντων χαρακτήρων ενώ οι διάφοροι πρωταγωνιστές ποτέ δεν συναντώνται στην πραγματικότητα. Ο άνθρω­πος που κινεί τα νήματα στον υπόκοσμο εμφανίζεται ελάχιστα και ποτέ δεν κατονομάζεται: όμως οι προσεκτικοί αναγνώστες δεν θα δυσκο­λευτούν να αναγνωρίσουν πίσω από τον « μεγάλο» τον περίφημο Άλ Καπόνε...

Η έκδοση συνοδεύεται από ένα κείμενο του Ανδρέα Αποστολίδη για τον Μπερνέτ και Εργοβιογραφία. Στις Εκδόσεις Άγρα κυκλοφορεί και TO ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ του Μπερνέτ, γραμμένο το 1943, που το χωρίζουν σχεδόν 40 χρόνια από το ΑΝΤΙΟ, ΣΙΚΑΓΟ του 1981.

Απόσπασμα

"Νύχτα. Το πυροσβεστικό σκάφος Χ3 προχωρούσε από τη μέση του ποταμού προς την προβλήτα, όταν ο τιμονιέρης εντόπισε κάτι που έμοιαζε με επιπλέοντα μπόγο παλιών ρούχων. Δόθηκαν διαταγές· κατέβηκε μια βάρκα και δύο πυροσβέστες κατάφεραν σύντομα με γάντζο και δίχτυ ν' ανεβάσουν το πτώμα στο κατάστρωμα. Στο βάθος φαίνονταν τα φώτα από το κέντρο της πόλης που σκόρπιζαν εδώ κι εκεί την αντανάκλασή τους στη μαύρη επιφάνεια του νερού, ενώ από πάνω της υψώνονταν τα σκοτεινά, εκτός από τους φωτισμένους ανελκυστήρες τους, κτίρια των γραφείων. Αριστερά τους ακουγόταν ο βόμβος των αυτοκινήτων που διέσχιζαν τη γέφυρα της οδού Ουώκερ με αναμμένα τα μεγάλα τους φώτα. Ήταν μια συνηθισμένη νύχτα. Όχι, όμως, για τη νεκρή γυναίκα […]"

Βιογραφικά στοιχεία


Ο Ουίλλιαμ Ράϊλυ Μπέρνετ (1899-1982), στα 82 του χρόνια, το 1981, ένα χρόνο πριν από το θάνατό του, δημοσίευσε το Αντίο, Σικάγο, το τελευταίο μυθιστόρημά του. (Το πρώτο ήταν το σημαδιακό Ο Μικρός Καίσαρας, το 1929). Είναι ένα μοναδικό έργο με την έννοια ότι μας δείχνει τι μπορούσε να γράψει 25 χρόνια μετά το τέλος της ηρωικής συγγραφικής εποχής 'νουάρ', στη δεκαετία του '80, ένας από τους μεγάλους δημιουργούς του είδους που περιλαμβάνει τον Χάμμετ, τον Τσάντλερ, τον Κέην, τον Μακ Κόυ. Ο Μπερνέτ έχει το θάρρος -και την ειρωνεία- να αφηγηθεί με τον δικό του προσωπικό, αφαιρετικό και μινιμαλιστικό τρόπο το Σικάγο του 1928, χωρίς να αφεθεί στη νοσταλγία και το ρετρό.

Πέμπτη, 3 Μαρτίου 2016

Δελτίο τύπου | ΘΕΑΤΡΟ ΤΣΕΠΗΣ του Jean Cocteau

JEAN COCTEAU


ΘΕΑΤΡΟ ΤΣΕΠΗΣ

ΜΟΝΟΠΡΑΚΤΑ



Πρόλογος - μετάφραση: ΒΙΚΟΣ ΝΑΧΜΙΑΣ

Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Φεβρουάριος 2016 (ανατύπωση)
Αριθμός σελίδων : 72 , Τιμή : 8,00 Ευρώ
ISBN 978-960-325-604-5





«Ιδού λοιπόν, θέατρο τσέπης. Mε τον όρο “θέατρο τσέπης” δεν εννοούμε “θέατρο που το πάει βόλτα ο αναγνώστης στην τσέπη του”, αλλά κατά κάποιο τρόπο ένα έλασσον θέατρο, ένα απλό πρόσχημα για να λάμψει ένα αστέρι από μια γωνία λιγότερο γνωστή.
     Kατά παράκληση λοιπόν του εκδότη μου, επέτρεψα τη συγκέντρωση αυτών των κειμένων-προσχημάτων με το χαλαρό τους ύφος, γραμμένων γρήγορα για τον έναν ή τον άλλο καλλιτέχνη που επιθυμούσε να κρατά στην τσάντα του ένα μικρό έργο ευκολόπαικτο στο σανίδι, το λιμπρέτο ενός μπαλέτου ή μιας μιμικής των οποίων η πρώτη γραφή στην πραγματικότητα δεν υπήρξε παρά μια εικονική γραφή και που τη χορογραφία τους θα έπρεπε να την ξεχάσουμε».
Z.K.

Δημοσιευμένα το 1955, τα κείμενα αυτά επιτρέπουν να διεισδύσουμε στην τόσο θελκτική προσωπικότητα του Zαν Kοκτώ (1889-1963) : τον οίστρο του, το χιούμορ, τη λεπτή καλλιγραφία του πορτρέτου, το κλείσιμο του ματιού, την ταχύτητα του ύφους, την τρυφερή αγαλλίαση που προσφέρει η πένα του.
     O Kοκτώ για περισσότερα από πενήντα χρόνια δεν θα πάψει να καταπλήσσει τους πάντες, αναπτύσσοντας τη μαγεία του στην ποίηση, στην πρόζα, στο θέατρο, στον κινηματογράφο, σε σχέδια και σε πίνακες.
     Μισήθηκε στην εποχή του υπερβολικά, για να αφοπλίσει τους πάντες στη διάρκεια, μη ανταποδίδοντας ποτέ τα χτυπήματα. Μόνος εναντίον όλων, ένας γητευτής των καιρών, ελαφρός, γενναιόδωρος έως την εκμετάλλευση από ασήμαντους και σημαντικούς, μια ιδιόμορφη αγιότητα της αυτοκαταστροφής και των παθών, του οπίου και των σκανδάλων. Με απόλυτο πνεύμα πρωτοπορίας, προηγήθηκε της εποχής του για να αναγγείλει την επόμενη, εκφράζοντας τον διαρκή ηλεκτρισμό ενός γίγνεσθαι, ενός κύματος που συνέχεια ξεσπά μπροστά.



Σχέδιο εξωφύλλου: JEAN COCTEAU Le Mystère de Jean l’oiseleur no 15, 1924, 27 x 21 εκ. Συλλογή Liliane et Étienne de Saint-Georges. 

Δελτίο τύπου | ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΑ & ΙΔΙΟΦΥΪΑ του Αριστοτέλη

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ

ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΙΔΙΟΦΥΙΑ

ΤΟ 30Ο ΠΡΟΒΛΗΜΑ


Εισαγωγή - σχόλια: JACKIE PIGEAUD

Μετάφραση: ΑΛΟΗ ΣΙΔΕΡΗ


Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Σειρά ΜΕΛΑΙΝΑ ΧΟΛΗ
Φεβρουάριος 2016 (ανατύπωση)
Αριθμός σελίδων : 128 , Τιμή : 10,00 Ευρώ
ISBN 978-960-325-284-9



Το 30ο Πρόβλημα του Αριστοτέλη, που εδώ τιτλοφορείται Μελαγχολία και Ιδιοφυΐα, είναι ένα σύντομο κείμενο των απαρχών μιας ιατροφιλοσοφικής γραμματείας που ανιχνεύει τις σχέσεις φυσιολογίας και δημιουργικότητας. Έχει μπει συστηματικά στις διεθνείς φιλοσοφικές συζητήσεις των δύο τελευταίων δεκαετιών και αποτελεί ένα από τα κεντρικά κείμενα στο ζήτημα της  μελαγχολίας.

Δεν ξέρουμε με βεβαιότητα ούτε τον συγγραφέα, ούτε την εποχή που γράφτηκε, αλλά ο Σενέκας, ο Πλούταρχος και ο Κικέρων το αποδίδουν στον Αριστοτέλη. Και με αυτόν κατά νου το διάβασαν και το μελέτησαν γιατροί και φιλόσοφοι από τον Μεσαίωνα ώς τον 19ο αιώνα.

Σύμφωνα με τη μελέτη, οι ιδιοφυείς προσωπικότητες εντοπίζονται όλες ανάμεσα στις καταθλιπτικές ιδιοσυγκρασίες. Ο συγγραφέας πιστεύει ότι όταν ο άνθρωπος είναι μακριά από τους θεούς, οδηγείται σε υπερβολές, στην ακολασία, σε πρόσκαιρους ενθουσιασμούς. Όλοι οι δημιουργοί δεν είναι κατά βάθος μελαγχολικοί ;

Η έκδοση συνοδεύεται από εκτενή εισαγωγή και σημειώσεις του Γάλλου καθηγητή  JACKIE PIGEAUD, που έχει ασχοληθεί συστηματικά με το θέμα της μελαγχολίας στην Αρχαιότητα και την Αναγέννηση.



Εικόνες εξωφύλλου: Λεπτομέρειες από τοιχογραφίες του PIERRO DELLA FRANCESCA στο San Francesco dArezzo, 1452-1466

Δελτίο τύπου | ΝΗΦΑΛΙΟΣ ΜΕΘΗ του Ιερομόναχου Συμεών (ανατύπωση)

ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΣ ΣΥΜΕΩΝ


ΝΗΦΑΛΙΟΣ ΜΕΘΗ







Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Φεβρουάριος 2016 (ανατύπωση)
Αριθμός σελίδων : 40 , Τιμή : 7,00 Ευρώ
ISBN 978-960-325-035-7



Ξανακυκλοφορεί το σπουδαίο βιβλίο του Ιερομόναχου Συμεών, που είχε πρωτοεκδοθεί το 1985 και προκάλεσε μεγάλη αίσθηση.

Ήρθε η στιγμή να σας μιλήσω για τον έρωτα και τη Νηφάλιο Μέθη. Όντας μια κατ’ εξοχήν ερωτική φύση, ομολογώ πως πιο δύσκολο πράγμα για μένα δεν υπάρχει. Αλλά είμαι στα μαύρα ντυμένος, νεκρός για τα παρόντα. Επειδή έβαλα φραγμό στον άμεσο έρωτα, μόνο δια της τελείας μετατροπής του αναζητώ την ευτυχία.

Ο παρών τόμος αποτελεί το επεξεργασμένο κείμενο μιας ομιλίας που δόθηκε στο Βόλο, τα Γιάννενα, την Αθήνα και τη Λιβαδειά, κυρίως σε φοιτητές, το 1984.
Ο Ιερομόναχος Συμεών, αναφέρεται καταρχήν στις διαφορές που χαρακτηρίζουν τη Δυτική ουμανιστική σκέψη και την ανατολικής επίδρασης ελληνική ορθοδοξία και αναπτύσσει το θέμα της Νηφαλίου Μέθης, που προκαλεί η ερωτική ένωση με το Θεό.

«Ο Πατήρ Συμεών μάς εξηγεί ότι γι’ αυτόν η συγγραφή είναι ένας τρόπος να βιώνει πιο βαθιά τη φύση που τον περιβάλλει στο Όρος, ένας άλλος τρόπος να προσεύχεται και να βρίσκει άμεση λύτρωση και παρηγοριά... Μοιάζει με εκείνες τις σπάνιες εξαιρέσεις του ανθρώπινου είδους που μπορούν να αλλάζουν τη ζωή κάθε φορά που υπάρχει ανάγκη, ακόμη και τώρα. Γιατί να το κάνει; Μα για να μη σκοροφαγωθεί από τη ρουτίνα, να μην πετρώσει σαν άγαλμα. Για να συνεχίσει να εξερευνά τις ατελείωτες πιθανότητες του κόσμου και τη ζωής μέχρι την τελευταία αναπνοή, με την ίδια πρόσχαρη περιέργεια  με την οποία με ρωτάει για όσα ξέρω και δεν ξέρω. Γιατί τόσο πολύ συγκλονίστηκα που τον γνώρισα, ώστε όταν αποχαιρετιστήκαμε αισθάνθηκα ότι αποχωρίστηκα ένα παλιό και αγαπημένο φίλο... Ήταν, χωρίς αμφιβολία, η γενναιόδωρη ανθρώπινη ζεστασιά του...»
MARIO VARGAS LLOSA, El País, 29.9.2002

«Αισθάνονται ακόμα στον Άθω αυτό το αίσθημα πληρότητας που προσφέρουν η περισυλλογή ή η ευχή της καρδιάς; Σίγουρα δεν θα μπορούσα εγώ ο ίδιος να κρίνω για το σύνολο της αγιορείτικης κοινότητας, αλλά μερικές σύγχρονες μαρτυρίες το πιστοποιούν ξεκάθαρα. Σκέπτομαι τα δημοσιευμένα το 1994 στην Ελλάδα ποιήματα ενός Αγιορείτη μοναχού με το όνομα Συμεών, που μας δείχνουν θαυμάσια τί μπορούν να είναι ακόμα σήμερα η ενόραση και η εσωτερική ζωή ενός σύγχρονου μοναχού. Καθένα από τα ποιήματά του, τριακόσια εξήντα στον αριθμό, είναι ένα σύντομο σημείωμα για στιγμές ουσιαστικά φευγαλέες, ενώ σε κάποια, αντίθετα, αφήνεται να φανεί ένα βαθύ αίσθημα πληρότητας». –
JACQUES LACARRIÈRE
Le Mont Athos, Éd. de l’Imprimerie Nationale, 2002


Βιογραφικά στοιχεία

Ο ιερομόναχος Συμεών γεννήθηκε το 1950 στο Περού. Ασπάστηκε την Ορθοδοξία και επέλεξε να ζήσει στην Ελλάδα, στο Άγιον Όρος, στη Μονή του Οσίου Γρηγορίου και αργότερα στο κελί του Τίμιου Σταυρού της Μονής Σταυρονικήτα. Γράφει θεολογικά δοκίμια και ποίηση.
Στις Εκδόσεις Άγρα κυκλοφορούν επίσης τα ποιητικά βιβλία του Συμεών μνήμα (1994) και Με ιμάτιον μέλαν καθώς ο άνεμος απλώς φυσά (1999) και η συλλογή στα ισπανικά Pequeňa seleccion de poemas (2010).
Υπήρξε στενός φίλος του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη.


Τετάρτη, 2 Μαρτίου 2016

Παρουσίαση βιβλίου | ΤΑ ΡΩΜΑΙΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ του Πάρι Πετρίδη στο Πνευματικό Κέντρο Κωνσταντινουπολιτών



Δελτίο τύπου | 20 ΑΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΡΑΚΤΑ της Δώρας Τσόγια

ΔΩΡΑ ΤΣΟΓΙΑ


20 ΑΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΡΑΚΤΑ






Εκδόσεις ΑΓΡΑ, Φεβρουάριος 2016
Αριθμός σελίδων : 96 , Τιμή : 9,00  Ευρώ
ISBN 978-960-505-195-2








Α. Πώς γίνεται να μη θυμάσαι τίποτα;
Γ. Δεν θέλω να θυμάμαι.
Α. Ούτε τη βροχή; Τα πλατιά πεζοδρόμια που γλιστρούσαν;
Γ. Ούτε.
Α. Πάντα σου άρεσε η βροχή. Θυμάσαι τα μεγάλα καφέ που χωνόμασταν
για να σωθούμε;
Γ. Δεν μ' αρέσουν τα μεγάλα καφέ.
Α. Ήταν το πρώτο μας ταξίδι. «Μήνας του μέλιτος». Εσύ το διάλεξες.
Γ. Δεν έχω πάει ποτέ στο Βερολίνο.
Α. Ήσουν ενθουσιασμένη. Μ' αγκάλιαζες συνέχεια.
Γ. Δεν ήμασταν ποτέ ευτυχισμένοι.
Α. Ήμασταν.
Γ. Και μετά τί έγινε; (Παύση.)
Είδες; Δεν ήμασταν.

Τα 20 Αστικά μονόπρακτα είναι συνταγές επικοινωνίας με υλικά μοναξιάς. Είναι μικροί διάλογοι-ενίοτε μονόλογοι- πού εκτυλίσσονται σε μια μεγάλη πόλη, όπως ή Αθήνα: σε Μετρό, σε στάσεις λεωφορείων, σε πλατείες, σε γραφεία, σε καφέ. Τα Αστικά μονόπρακτα είναι συναντήσεις ανθρώπων σε αναζήτηση άνθρωπου.

Γ. Μερικές φορές αναρωτιέμαι ποιό είναι το νόημα.
Α. Ποιό νόημα;
Γ. Της ζωής.
Α. Καλά...
Γ. Εσύ ξέρεις;
Α. Τί;
Γ. Ποιό είναι το νόημα της ζωής.
Α. Εδώ θα το βρούμε;
Γ. Γιατί όχι;
*
Ν. Μα τί κάνετε; Σκεπάζετε το μνημόσυνο.
Γ. Κι εσάς τί σας νοιάζει; Τον ξέρατε;
Ν. Όχι.
Γ. Εγώ τον ήξερα. Ήταν άντρας μου.
Ν. Λυπάμαι.
Γ. Χάθηκε η σκυλίτσα μας.
Ν. Και γιατί το σκεπάζετε;
Γ. Η Ζαΐρα ζει. Ο άντρας μου πέθανε.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Η ΔΩΡΑ ΤΣΟΓΙΑ γεννήθηκε στη Θεσ­σαλονίκη, όπου και σπούδασε στο Τμή­μα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυ­χολογίας. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές της στη Σκωτία και στην Αγ­γλία. Πήρε το διδακτορικό της στην κλι­νική ψυχολογία από το Πανεπιστήμιο του Birmingham, συνέχισε την ψυχανα­λυτική ψυχοθεραπευτική της εκπαίδευ­ση στο Μπέρμινγχαμ και στην κλινική Tavistock του Λονδίνου και εργάστηκε στο Εθνικό Σύστημα Υγείας της Αγγλίας για επτά χρόνια. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα ως κλινική ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια.
Από το 2002 ασχολείται επίσης με τη συγγραφή θεατρικών έργων. Άλλα έργα της: Οι θάλασσες (2007), Πλατεία Ελευθερίας (2011, Γ’ Βραβείο Ομίλου Unesco), Όσο χρειάζεται (2013), Κανο­νικοί γονείς (2014, έπαινος ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Χίου),  Αιολική Γη (2014, διασκευή για το θέατρο), Ο τοίχος (2015, Θέατρο Cartel -Τεχνοχώρος).

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ: ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ